כותרות אחרונות
Search

פיצול המניינים ופתיחת בתי כנסת בימי הקורונה גרמו באופן ישיר לזינוק מרשים במכירת טליתות.

שלמה אברהמי בכניסה למרכז המבקרים – צילום: עידן אסלן

 

מתוצאות ה"תו הירוק" בבתי הכנסת בשנת הקורונה:

פיצול המניינים ופתיחת בתי כנסת בימי הקורונה גרמו באופן ישיר  לזינוק מרשים במכירת טליתות.

 

במפעל הטליתות הגדול בעולם, "משכן התכלת" בבאר-שבע, התו הירוק בימים הנוראים ובתפילות בימי הסגרים של הקורונה הפך ל"תו שמח" במיוחד. שכן מנתוני המכירות של המפעל התברר שמכירת הטליתות וגם של שאר תשמישי הקדושה עלו בחודשי הקורונה.

 

מנכ"ל מפעל "משכן התכלת" שלמה אברהמי הסביר כי ריבוי המניינים הקטנים והצורך לקיים מיני בתי כנסת במוסדות ציבור ובפארקים השונים חייב רכישה של מחזורי תפילה, טליתות וציוד נוסף כדי לאפשר את קיום התפילות והמניינים הרבים והמפוצלים.

 

הגידול המרשים במכירות התרחש גם בארץ וגם בריכוזים היהודיים הגדולים בעולם ובמיוחד ארצות הברית קנדה ואירופה.

 

שלמה אברהמי בכניסה למרכז המבקרים – צילום: עידן אסלן

 

לדברי שלמה אברהמי מה שתרם לגידול במכירות הטליתות לא פחות מכך הייתה הקושי של יצרני הטליתות במזרח לשווק ולהפיץ את הטליתות שלהם לקהל היהודי בצפון אמריקה ולישראל בגלל העיכובים הגדולים בתנועת האוניות והגבלות הקורונה. עיכובים אלו לא רק שפגעו באספקה השוטפת של הטליתות המיוצרות במפעלי הטקסטיל במזרח הרחוק אלא גם ייקרו את חומרי הגלם העוברים למפעלים קטנים ברחבי העולם, להם אין עתודות חומרי גלם בכמויות גדולות.

 

תופעת לוואי נוספת היא הביקוש שגדל גם לטליתות מעוצבות ויקרות במיוחד שמיועדות למתפללי העשירון העליון בעולם היהודי. מדובר בטליתות שבהן משובצים אבנים יקרות וחוטי זהב וכסף וכן טליתות בעיצוב איכותי ומיוחד.

 

שלמה אברהמי, מנכ"ל משכן התכלת: "תקופת הקורונה הביאה שינויים רבים בכל תחומי החיים. מאמינים רבים בכל רחבי העולם מצאו את עצמם נדרשים למצוא פתרונות לתפילות בקבוצות קטנות, באתרי תפילה חדשים ולפעמים גם לבד בבית. בנוסף העובדה כי הרבה הוצאות נחסכו השנה הותירו רבים בחיפוש אחר דברים להתחדש בהם בכל תחומי החיים. כל אלו יכולים להסביר את הגידול שאנחנו מזהים בחנויות החברה ברכישות טליתות ותשמישי קדושה מפוארים."