כותרות אחרונות
Search

עונת המנגו החלה: מתכוני דגים מיוחדים לקיץ ברוטב מנגו! באדיבות השף רועי פחימה.

דג סלמון בלימון עם מנגו –  צילום: "סומאק" וילה גליליי

 

עונת המנגו החלה: מתכוני דגים מיוחדים לקיץ ברוטב מנגו!

מי לא אוהב את פירות הקיץ? כל הסטיגמות על עולם המטבח התנפצו, וכיום כבר משתמשים במגוון חומרי גלם ליצירת מנה קולינארית מושלמת.

עם תחילתה של עונת המנגו, שף רועי פחימה ממסעדת "סומאק" ממליץ על מנות קלילות ומעניינות עם מנגו.

 

ריכזנו עבורכם שני מתכונים שווים במיוחד לדג עם נגיעה של מנגו מהשף רועי פחימה, ממלון "וילה גליליי" ומסעדת "סומאק". אם אתם בקטע של להכין בבית – כל המרכיבים כאן ואם כבר בא לכם להתפנק – תגיעו למסעדה. בתיאבון!

 

שף רועי פחימה ממסעדת סומאק בצפת משתף במנה צבעונית במיוחד ומבוקשת: סלומון נורבגי בלימון כבוש פסטו ורוטב ירוק עם עשבי טיבול מצופה בקראסט פיצוחים לצד רוטב קולי מנגו, וסלט עם קוביות מנגו טריות בזיגוג צ'ילי לצד עגבניות שרי צבעוניות מקורמלות ושעועית ירוקה מוקפצת.

 

סלומון נורבגי לצד רוטב קולי מנגו:

 דג סלמון בלימון עם מנגו –  צילום: "סומאק" וילה גליליי

 

מרכיבים:

נתח סולומון נורבגי, כף לימון כבוש, חצי כף פסטו צנוברים, עלה פטרוזיליה, עלה כוסברה, עלה נענע, מלח, פלפל שחור גרוס, פלפל חריף, שתי כפות שמן זית, חופן פיצוחים (שקדים פרוסים, פיסטוק, זרעי חמנייה ובוטנים – לבחירתכם), עגבניות שרי, 2 מנגו, כף סוכר חום, כף וחצי קורנפלור, חצי לימון טרי, 2 שיני שום קצוצות, פלפל אדום, חופן שעועית ירוקה, רוטב סויה, שומשום לבן ושחור.

 

אופן ההכנה:

בוחרים נתח דג טרי ואיכותי, בקערה קטנה מערבבים כף לימון כבוש, חצי כף פסטו עם צנוברים, חצי כף מטבל ירוק בהכנה ביתית (פטרוזיליה, כוסברה, נענע, פלפל חריף ושמן זית), קורט מלח רגיל, קורט פלפל שחור גרוס וכף שמן זית. מערבבים את הכל יחד לתערובת סמיכה ואחידה, ומורחים את נתח הדג. לאחר שמרחנו את הרוטב, אנו מצפים את הנתח בקראסט פיצוחים שמורכב מפיסטוק, שקדים פרוסים, זרעי חמנייה ובוטנים (לבחירתכם).

 

מחממים תנור ל-180 מעלות ומכניסים את הדג ל-10-12 דקות. במקביל, חותכים לחצאים עגבניות שרי צבעוניות, מפזרים עליהן סוכר ומכניסים לתנור לצד הדג למשך 5 דקות. בזמן שהדג והעגבניות בתנור, אנו מכינים את רוטב הקולי מנגו: מקלפים יחידת מנגו, ושמים בבלנדר יחד עם כף סוכר חום, כף וחצי קורנפלור וחצי לימון טרי – טוחנים את המרכיבים עד לקבלת רוטב במקרם חלק.

 

לצד רוטב הקולי אנו מניחים קוביות של מנגו עטופות ברוטב צילי בטעם מתקתק. לשעועית הירוקה: מחממים מחבת עם שמן זית, ובו שמים 2 שיני שום קצוצות, רצועות של גמבה, חופן שעועית ירוקה, קורט מלח ופלפל שחור גרוס, כף רוטב סויה ולסיום שומשום לבן ושחור. ניתן להוסיף עשבי תיבול.

 

דג בס בתיבול מנגו:

דג בס בתיבול מנגו – צילום: "סומאק" וילה גליליי

 

המנגו הוא פרי אקזוטי בצבע כתמתם עם טעם מתוק וריח ארומטי במרקם ייחודי, כך שהוא מתאים גם לתיבול. כמו למשל במנה של דג הבס עליה ממליץ שף מסעדת סומאק בצפת- רועי פחימה.

 

מרכיבים:

נתח דג בס, מנגו, חצי כפית סילאן, כפית סוכר, קורט מלח, קורט פלפל, כפית מיץ לימון, חופן פיצוחים (שקדים פרוסים, פיסטוק, זרעי חמנייה ובוטנים – לבחירתכם), חופן שעועית ירוקה, פלפל אדום, פטריות שמפיניון, רוטב סויה.

 

אופן ההכנה:

בוחרים נתח דג בס איכותי. בקערה מערבבים מנגו, חצי כפית סילאן, כפית סוכר, קורט מלח, קורט פלפל וכפית מיץ לימון. מערבבים את הכל יחד לתערובת סמיכה ואחידה, ומורחים את נתח הדג.

 

לאחר שמרחנו את הרוטב, אנו מצפים את הנתח בקראסט פיצוחים שמורכב מפיסטוק, שקדים פרוסים, זרעי חמנייה ובוטנים (לבחירתכם). מחממים תנור ל-180 מעלות ומכניסים את הדג ל-7 דקות. במקביל, מחממים מחבת עם שמן זית, ובו שמים 2 שיני שום קצוצות, רצועות של גמבה, חופן שעועית ירוקה ופטריות שמפיניון. את הדג שיוצא מהתנור שמים על מצע השעועית, הגמבה והפטריות.