כותרות אחרונות
Search

עד כמה "ביטוח שכר דירה" מגן על ההשקעה שלי?

צילום: depositphotos.com

 

עד כמה ביטוח שכר דירה מגן על ההשקעה שלי?

בעמק יפה בין כרמים ושדות עומד מגדל בן 5 קומות ומי גר במגדל? בקומה הראשונה, השנייה, השלישית, הרביעית והחמישית – כולם שוכרי דירות.

 

כשליש ממדינת ישראל כמאמר ספר הילדים המפורסם של לאה גולדברג "דירה להשכיר" שוכרים דירה. אך מה עם המשכיר שהושמט מהסיפור? ואולי אם הוא לא נוכח בדירה רוב הזמן ואפילו לא נמצא כדמות בסיפור, הגיע הזמן שיעשה ביטוח שכר דירה, כדי שיוכל לישון בשקט בידיעה שהתשלומים יועברו לו תמיד ובזמן.

 

דירות להשקעה הפכו לנכס מניב בעל תשואה הולכת ועולה, שרבים וטובים כבר משקיעים בו בשנים האחרונות. עבור משכירים רבים, ההכנסה החודשית השוטפת של שכר הדירה, מהווה מרכיב מרכזי בהכנסתם הכוללת. לכל אותם משכירים ישנן התחייבויות משל עצמם כדוגמת התחייבות להחזר משכנתא או לתשלום שכר דירה, על סמך המצב הפיננסי שלך, ההכנסה מדמי השכירות והכנסה זו משמעותית להם במיוחד.

 

תמונה חינמית: של: USA-Reiseblogger מ- Pixabay

 

 אז אם כבר עשיתם אתת הצעד הראשון ורכשתם דירה, המשכתם לצעד השני ותליתם שלט או פרסמתם מודעה ואפילו כבר עברתם על כל סוגי החוזים האפשריים, בגדול נשמע שאתם "מכוסים" מכל הצדדים. אך ללא ביטוח שכר דירה, לעולם לא תוכלו להיות בטוחים במאת האחוזים שאת הכסף שלכם תקבלו בזמן או תקבלו בכלל.

 

מדי שנה מוגשות בישראל כ־2,000 תביעות לפינוי מקרקעין, ומי מאתנו לא שמע על משכיר שהסתבך עם שוכרים בעיתיים משלל סיבות. שלא לדבר על מקרים בהם הנכס הוא מקור ההכנסה היחיד וישנו פיגור בתשלומים.

 

מצב של אובדן שכר דירה לאורך תקופה ממושכת יכול להוות נטל כלכלי אדיר על ציבור המשכירים. משכירים רבים (הן בעלי דירות והן בעלי חנויות ו/או מבנים מושכרים) עומדים בכל חודש חסרי אונים מבלי לקבל מענה בגין הנזקים שנוצרו כתוצאה מהתחמקות ו/או סירוב השוכר לשלם את שכר הדירה החודשי.

 

ישנו צורך אדיר שעולה בקרב ציבור המשכירים, לבטח את הנכסים אותם הם משכירים, על מנת לייצר להם רשת ביטחון רחבה יותר.

 

צילום: depositphotos.com

 

ביטוח שכר דירה שהינו בדרגת ביטוח חובה לכל משכיר נכס:

ביטוח זה מאפשר לבעל הנכס להיות בטוח שיקבל את שכר הדירה, תוך הגנה מלאה לא רק על שכר הדירה אלא גם הגנה מפני הפרות חוזה נוספות שעלולות להתרחש בתוך הנכס.

 

 השירות כולל ערבות לחוזה שכירות והבטחת ההכנסה משכר הדירה. הגנה כנגד הפרות חוזי שכירות כמו אי תשלום שכ"ד, פתיחת עסק בנכס, סירוב להתפנות וכל הפרת חוזה אחרת.

 

אל תתפשרו אל ערבות סטנדרטית, לביטוח שכר דירה אין אח ורע ברמת הביטחון האישי שלכם לגבי הבטחת ההכנסה.