כותרות אחרונות
Search

סוזוקי משיקה בבכורה עולמית את החשמלית החדשה ה-e-Vitara.

סוזוקי ויטרה החשמלית – e – mhkuo – צילום: יח"צ "סוזוקי"

 

 

סוזוקי מציגה את ה-  e – Vitara החדשה.

סוזוקי משיקה בבכורה עולמית את החשמלית החדשה ה-e-Vitara.

זהו הרכב החשמלי הראשון מבית סוזוקי הכולל עיצוב חדשני, טכנולוגיה מתקדמת ומערכת הנעה חשמלית. מערכת זו מעניקה חווית נהיגה חדה וזריזה עם מערכת ההנעה הכפולה  ,ALLGRIP המספקת רכב להרפתקאות ספונטניות לשבילי הטיולים.

 

 

סוזוקי  e-Vitara הוצגה לראשונה ב- 4 לנובמבר 2024 במילאנו, איטליה.

 

הייצור צפוי להתחיל במפעל סוזוקי בגוג'אראט, הודו, באביב 2025, והמכירות צפויות להתחיל במספר מדינות, כולל אירופה, הודו ויפן בסתיו 2025.

 

המאפיינים העיקריים של סוזוקי  e-Vitara:

  • עיצוב חדשני המשלב טכנולוגיה מתקדמת של רכב חשמלי מעוצב עם החוסן והעוצמה של SUV.
  • מערכת הנעה חשמלית הכוללת את ה e-Axle-היעיל וסוללת ליתיום-ברזל-פוספט.
  • פלטפורמה חדשה בשם “HEARTECT-e” שפותחה במיוחד עבור הרכב.
  • חוויית נהיגה חשמלית חדה וזריזה מערכת ניהול צריכת אנרגיה.
  • אפליקציית SUZUKI CONNECT. הכוללת
  • מידע על הסוללה
  • ניהול טעינה
  • הפעלת מיזוג מרחוק
  • איתור רכב
  • תכנון מסלול
  • התאמת עיצוב למסך

 

סוזוקי ויטרה החשמלית – e – mhkuo – צילום: יח"צ "סוזוקי"

 

עיצוב חיצוני

הדגש בעיצוב הוא על "היי-טק והרפתקה", המשקף את התחכום של רכב חשמלי מתקדם יחד עם האופי החסון של SUV המעורר תחושת הרפתקאות. החלק החיצוני מציג עיצוב בולט עם צמיגים בקוטר 18 ו 19 אינץ' ובסיס גלגלים של 2.7 מטר.

 

עיצוב חלל הפנים

פנים הרכב כולל מסך משולב, ציוד מתקדם, וחיפויים ומרכז שליטה בעיצוב קשוח — הכול בהתאם לרוח ה"היי-טק והרפתקה".

 

סוזוקי ויטרה החשמלית – e – mhkuo – צילום: יח"צ "סוזוקי"

 

מערכת הנעה חשמלית הכוללת את ה e-Axle-
מערכת ההנעה החשמלית כוללת את ה- e-Axle שהינו יעיל במיוחד ומשלב בתוכו את המנוע והממיר, יחד עם סוללות ליתיום-ברזל-פוספט שתוכננו לבטיחות ואמינות. המערכת מספקת את התאוצה הזריזה האופיינית לרכב חשמלי בעת יציאה מהמקום, וכן תאוצה חדה וזריזה בעת עקיפה.

מערכת הנעה כפולה חשמלית ALLGRIP-e המונעת באמצעות שני

 

 e-Axle עצמאיים
“ALLGRIP-e” היא מערכת הנעה כפולה חשמלית, המבוססת על מומחיותה של סוזוקי בטכנולוגיית 4X4 וכוללת שני צירים חשמליים עצמאיים – אחד קדמי ואחד אחורי. מערכת זו מספקת לא רק ביצועים עוצמתיים, אלא גם מאפשרת שליטה מדויקת ותגובתיות גבוהה, כולל מצב Trail המאפשר יציאה חלקה מתנאי שטח קשים באמצעות הפעלת בלמים על גלגלים שאיבדו אחיזה והעברת מומנט ההנעה לגלגל הנגדי. זו למעשה פונקציית דיפרנציאל מוגבל החלקה (LSD).

 

סוזוקי ויטרה החשמלית – e – mhkuo – צילום: יח"צ "סוזוקי"

 

פלטפורמה חדשה בשם “HEARTECT-e”
הפלטפורמה עושה שימוש בטכנולוגיית “HEARTECT-e” החדשה, שפותחה במיוחד עבור רכבים חשמליים. היא מתאפיינת במבנה קל משקל, הגנה על מערכות מתח גבוה, ותא נוסעים מרווח הודות לשלדה קצרה. הרצפה המרכזית תוכננה ללא קורות תחתונות, במטרה למקסם את הנפח הפנוי לסוללה.

 

טווח נסיעה חשמלי מספק ותאוצה זריזה
ל- E-VITARA יש שלושה סוגים של מערכות הנעה. טווחי הנסיעה החשמליים הם:

345–346 ק"מ בדגם  2X4 עם סוללה של 49 קוט"ש.
428 ק"מ בדגם 2X4, עם סוללה של 61 קוט"ש.
ו-396–412 ק"מ בדגם 4X4 עם סוללה של 61 קוט"ש.
מדובר בטווחים יעילים לשימוש יומיומי של הלקוחות.

 

 

סוזוקי ויטרה החשמלית – e – mhkuo – צילום: יח"צ "סוזוקי"

 

 

בנוסף, מתקבלת תאוצה זריזה, וגם תאוצה חדה במיוחד בעת עקיפה, במיוחד בדגם ה-4X4. שני המנועים לא רק מקלים על נהיגה בתנאים קשים, אלא גם מספקים יותר כוח.

 

הנעה

2X4

2X4

4X4

הספק מרבי

קילוואט 106

קילוואט 128

קדמי: 128 קילוואט
אחורי: 48 קילוואט
סה"כ: 135 קילוואט

מומנט מנוע/ניוטון-מטר

193 ניוטון-מטר

193 ניוטון-מטר

307 ניוטון-מטר

קיבולת סוללה

49 קוט"ש

61 קוט"ש

61 קוט"ש

טווח נסיעה חשמלי (WLTP)

345–346 ק"מ

 

 

428 ק"מ

 

 

 

 396–412

 

 

 

צריכת חשמל (WLTP)

 

 

148 וואט-שעה/ק"מ

150 וואט-שעה/ק"מ

156-165 וואט-שעה/ק"מ

 

 

סוזוקי ויטרה החשמלית – e – mhkuo – צילום: יח"צ "סוזוקי"

 

 

מערכת ניהול  צריכת אנרגיה

המערכת כוללת את מערכת בקרת טמפרטורת הסוללה ואת מערכת בקרת מיזוג האוויר, כאשר כל אחת מהן פועלת בדרכים שונות כדי לייעל את ניהול צריכת החשמל.

 

 אפליקציית SUZUKI CONNECT – אפליקציה מקיפה

סוזוקי פיתחו פונקציות חדשות באפליקציית SUZUKI CONNECT ההופכות את הנהיגה ב e-Vitara לנוחה וקלה יותר.

הפונקציות המרכזיות החדשות:

  • מידע על מצב הסוללה
  • ניהול טעינה
  • שליטה מרחוק במיזוג האוויר
  • איתור הרכב
  • תכנון מסלול נסיעה
  • התאמה אישית של תמונת הרקע במסך הרכב

 

צבי נטע, יו"ר קבוצת מכשירי תנועה: "אנחנו מייצגים את סוזוקי בישראל כבר למעלה מ-40 שנה, ובמהלך השנים שמרנו על קו ברור של אמינות, יציבות והתאמה לצורכי הלקוח הישראלי. הכנסת הדגם החשמלי היא מהלך טבעי ומתבקש, שמאפשר לנו להמשיך ולהציע פתרונות תחבורה איכותיים גם בעידן החדש."

 

סוזוקי ויטרה החשמלית – e –  mhkuo – צילום: יח"צ "סוזוקי"

 

מפרט עיקרי (לפי התקן האירופי)

  Steering

 

 

LHD/RHD

LHD/RHD

 

  Number of doors

 

 

5

5

 

  Power train

 

 

EV

EV

 

  Battery capacity

 

kWh

49

61

 

  Drive system

 

 

2WD

2WD

4WD

 

 DIMENSIONS

  Overall length

mm

4,275

4,275

 

  Overall width

mm

1,800

1,800

 

  Overall height

mm

1,635

1,635

 

  Wheelbase

mm

2,700

2,700

 

  Tread

Front

mm

1,540

1,540

 

Rear

mm

1,545

1,545

 

 Minimum turning radius

m

5.2

5.2

 

 Minimum ground clearance

mm

180

180

 

 MOTOR

 Maximum output

Front motor

kW

105.8

128.0

128.0

 

 

Rear motor

kW

47.6

 

 Maximum torque

Front motor

Nm

192.5

192.5

192.5

 

 

Rear motor

Nm

113.9

 

 TRANSMISSION

 

 Type

 

Single speed electric drive

Single speed electric drive

 

 CHASSIS

 

  Brakes

Front

 

Ventilated disc

Ventilated disc

 

 

Rear

 

Ventilated disc

Ventilated disc

 

 SUSPENSION AND TYRE 

 

  Suspension

Front

 

Macpherson strut

Macpherson strut

 

 

Rear

 

Multilink

Multilink

 

  Tyre size

 

 

225/55R18

225/55R18 or 225/50R19

 

 WEIGHTS

 Kerb weight

kg

1,700-1,702

1,760-1,799

1,860-1,899

 

  Gross vehicle weight

kg

2,180

2,250

2,360

 

  Towing capacity

 

kg

750

750

 

 PERFORMANCE

 

  Maximum speed

 

km/h

150

150

 

  0-100 km/h

 

sec

9.6

8.7

7.4

 

Electric energy consumption (WLTP)*1  Combined

Wh/km

148

150

156-165

 

Driving range (WLTP)*1  Combined

km

345-346

428

412-396