סוזוקי ויטרה החשמלית – e – mhkuo – צילום: יח"צ "סוזוקי"
סוזוקי מציגה את ה- e – Vitara החדשה.
סוזוקי משיקה בבכורה עולמית את החשמלית החדשה ה-e-Vitara.
זהו הרכב החשמלי הראשון מבית סוזוקי הכולל עיצוב חדשני, טכנולוגיה מתקדמת ומערכת הנעה חשמלית. מערכת זו מעניקה חווית נהיגה חדה וזריזה עם מערכת ההנעה הכפולה ,ALLGRIP המספקת רכב להרפתקאות ספונטניות לשבילי הטיולים.
סוזוקי e-Vitara הוצגה לראשונה ב- 4 לנובמבר 2024 במילאנו, איטליה.
הייצור צפוי להתחיל במפעל סוזוקי בגוג'אראט, הודו, באביב 2025, והמכירות צפויות להתחיל במספר מדינות, כולל אירופה, הודו ויפן בסתיו 2025.
המאפיינים העיקריים של סוזוקי e-Vitara:
- עיצוב חדשני המשלב טכנולוגיה מתקדמת של רכב חשמלי מעוצב עם החוסן והעוצמה של SUV.
- מערכת הנעה חשמלית הכוללת את ה e-Axle-היעיל וסוללת ליתיום-ברזל-פוספט.
- פלטפורמה חדשה בשם “HEARTECT-e” שפותחה במיוחד עבור הרכב.
- חוויית נהיגה חשמלית חדה וזריזה מערכת ניהול צריכת אנרגיה.
- אפליקציית SUZUKI CONNECT. הכוללת
- מידע על הסוללה
- ניהול טעינה
- הפעלת מיזוג מרחוק
- איתור רכב
- תכנון מסלול
- התאמת עיצוב למסך
עיצוב חיצוני
הדגש בעיצוב הוא על "היי-טק והרפתקה", המשקף את התחכום של רכב חשמלי מתקדם יחד עם האופי החסון של SUV המעורר תחושת הרפתקאות. החלק החיצוני מציג עיצוב בולט עם צמיגים בקוטר 18 ו 19 אינץ' ובסיס גלגלים של 2.7 מטר.
עיצוב חלל הפנים
פנים הרכב כולל מסך משולב, ציוד מתקדם, וחיפויים ומרכז שליטה בעיצוב קשוח — הכול בהתאם לרוח ה"היי-טק והרפתקה".
מערכת הנעה חשמלית הכוללת את ה e-Axle-
מערכת ההנעה החשמלית כוללת את ה- e-Axle שהינו יעיל במיוחד ומשלב בתוכו את המנוע והממיר, יחד עם סוללות ליתיום-ברזל-פוספט שתוכננו לבטיחות ואמינות. המערכת מספקת את התאוצה הזריזה האופיינית לרכב חשמלי בעת יציאה מהמקום, וכן תאוצה חדה וזריזה בעת עקיפה.
מערכת הנעה כפולה חשמלית ALLGRIP-e המונעת באמצעות שני
e-Axle עצמאיים
“ALLGRIP-e” היא מערכת הנעה כפולה חשמלית, המבוססת על מומחיותה של סוזוקי בטכנולוגיית 4X4 וכוללת שני צירים חשמליים עצמאיים – אחד קדמי ואחד אחורי. מערכת זו מספקת לא רק ביצועים עוצמתיים, אלא גם מאפשרת שליטה מדויקת ותגובתיות גבוהה, כולל מצב Trail המאפשר יציאה חלקה מתנאי שטח קשים באמצעות הפעלת בלמים על גלגלים שאיבדו אחיזה והעברת מומנט ההנעה לגלגל הנגדי. זו למעשה פונקציית דיפרנציאל מוגבל החלקה (LSD).
פלטפורמה חדשה בשם “HEARTECT-e”
הפלטפורמה עושה שימוש בטכנולוגיית “HEARTECT-e” החדשה, שפותחה במיוחד עבור רכבים חשמליים. היא מתאפיינת במבנה קל משקל, הגנה על מערכות מתח גבוה, ותא נוסעים מרווח הודות לשלדה קצרה. הרצפה המרכזית תוכננה ללא קורות תחתונות, במטרה למקסם את הנפח הפנוי לסוללה.
טווח נסיעה חשמלי מספק ותאוצה זריזה
ל- E-VITARA יש שלושה סוגים של מערכות הנעה. טווחי הנסיעה החשמליים הם:
345–346 ק"מ בדגם 2X4 עם סוללה של 49 קוט"ש.
428 ק"מ בדגם 2X4, עם סוללה של 61 קוט"ש.
ו-396–412 ק"מ בדגם 4X4 עם סוללה של 61 קוט"ש.
מדובר בטווחים יעילים לשימוש יומיומי של הלקוחות.
בנוסף, מתקבלת תאוצה זריזה, וגם תאוצה חדה במיוחד בעת עקיפה, במיוחד בדגם ה-4X4. שני המנועים לא רק מקלים על נהיגה בתנאים קשים, אלא גם מספקים יותר כוח.
הנעה |
2X4 |
2X4 |
4X4 |
הספק מרבי |
קילוואט 106 |
קילוואט 128 |
קדמי: 128 קילוואט |
מומנט מנוע/ניוטון-מטר |
193 ניוטון-מטר |
193 ניוטון-מטר |
307 ניוטון-מטר |
קיבולת סוללה |
49 קוט"ש |
61 קוט"ש |
61 קוט"ש |
טווח נסיעה חשמלי (WLTP) |
345–346 ק"מ
|
428 ק"מ
|
396–412
|
צריכת חשמל (WLTP)
|
148 וואט-שעה/ק"מ |
150 וואט-שעה/ק"מ |
156-165 וואט-שעה/ק"מ |
מערכת ניהול צריכת אנרגיה
המערכת כוללת את מערכת בקרת טמפרטורת הסוללה ואת מערכת בקרת מיזוג האוויר, כאשר כל אחת מהן פועלת בדרכים שונות כדי לייעל את ניהול צריכת החשמל.
אפליקציית SUZUKI CONNECT – אפליקציה מקיפה
סוזוקי פיתחו פונקציות חדשות באפליקציית SUZUKI CONNECT ההופכות את הנהיגה ב e-Vitara לנוחה וקלה יותר.
הפונקציות המרכזיות החדשות:
- מידע על מצב הסוללה
- ניהול טעינה
- שליטה מרחוק במיזוג האוויר
- איתור הרכב
- תכנון מסלול נסיעה
- התאמה אישית של תמונת הרקע במסך הרכב
צבי נטע, יו"ר קבוצת מכשירי תנועה: "אנחנו מייצגים את סוזוקי בישראל כבר למעלה מ-40 שנה, ובמהלך השנים שמרנו על קו ברור של אמינות, יציבות והתאמה לצורכי הלקוח הישראלי. הכנסת הדגם החשמלי היא מהלך טבעי ומתבקש, שמאפשר לנו להמשיך ולהציע פתרונות תחבורה איכותיים גם בעידן החדש."
מפרט עיקרי (לפי התקן האירופי)
Steering |
|
|
LHD/RHD |
LHD/RHD |
|
|
Number of doors |
|
|
5 |
5 |
|
|
Power train |
|
|
EV |
EV |
|
|
Battery capacity |
|
kWh |
49 |
61 |
|
|
Drive system |
|
|
2WD |
2WD |
4WD |
|
DIMENSIONS |
||||||
Overall length |
mm |
4,275 |
4,275 |
|
||
Overall width |
mm |
1,800 |
1,800 |
|
||
Overall height |
mm |
1,635 |
1,635 |
|
||
Wheelbase |
mm |
2,700 |
2,700 |
|
||
Tread |
Front |
mm |
1,540 |
1,540 |
|
|
Rear |
mm |
1,545 |
1,545 |
|
||
Minimum turning radius |
m |
5.2 |
5.2 |
|
||
Minimum ground clearance |
mm |
180 |
180 |
|
||
MOTOR |
||||||
Maximum output |
Front motor |
kW |
105.8 |
128.0 |
128.0 |
|
|
Rear motor |
kW |
– |
– |
47.6 |
|
Maximum torque |
Front motor |
Nm |
192.5 |
192.5 |
192.5 |
|
|
Rear motor |
Nm |
– |
– |
113.9 |
|
TRANSMISSION
|
||||||
Type |
|
Single speed electric drive |
Single speed electric drive |
|
||
CHASSIS
|
||||||
Brakes |
Front |
|
Ventilated disc |
Ventilated disc |
|
|
|
Rear |
|
Ventilated disc |
Ventilated disc |
|
|
SUSPENSION AND TYRE
|
||||||
Suspension |
Front |
|
Macpherson strut |
Macpherson strut |
|
|
|
Rear |
|
Multilink |
Multilink |
|
|
Tyre size |
|
|
225/55R18 |
225/55R18 or 225/50R19 |
|
|
WEIGHTS |
||||||
Kerb weight |
kg |
1,700-1,702 |
1,760-1,799 |
1,860-1,899 |
|
|
Gross vehicle weight |
kg |
2,180 |
2,250 |
2,360 |
|
|
Towing capacity |
|
kg |
750 |
750 |
|
|
PERFORMANCE
|
||||||
Maximum speed |
|
km/h |
150 |
150 |
|
|
0-100 km/h |
|
sec |
9.6 |
8.7 |
7.4 |
|
Electric energy consumption (WLTP)*1 Combined |
Wh/km |
148 |
150 |
156-165 |
|
|
Driving range (WLTP)*1 Combined |
km |
345-346 |
428 |
412-396 |
|