כותרות אחרונות
Search

משרד עורכי דין – איך לבחור את המשרד הנכון לעסק.

צילום: FREEPIK

 

משרד עורכי דין – איך לבחור את המשרד הנכון לעסק.

כל עסק שרוצה להצליח, חייב להשתמש בסביבה עסקית נכונה. הוא צריך לעבוד עם ספקים ובעלי מקצוע רלוונטיים עבורו, ברמה הגבוהה ביותר. אם אחד הספקים או בעלי המקצוע שהעסק זקוק להם, באופן קבוע ושוטף או אפילו באופן מזדמן, לא יהיה מסוגל לספק לו שירותים ברמה גבוהה, הרי שעבודתו תיפגע וזה ישפיע עליו בהיבטים שונים ומגוונים. 

 

אחת הדוגמאות הטובות לכך הוא משרד עורכי דין. מדובר בחלק בלתי נפרד מסביבה עסקית של כל בית עסק ולמעשה של כל בעל עסק, בכל תחום. משרד עורכי דין מתעסק במגוון רחב של תחומים הקשורים להיבטים שונים בניהול ובעבודה של בית העסק. בלעדיו הוא יתקשה לפעול ולהתנהל בצורה נכונה, בוודאי בצורה חוקית.

 

כל משרד עורכי דין, כידוע, מתמחה בתחומי משפט שונים. משרדים אשר עובדים עם עסקים, מתמחים לרוב בתחומים הקשורים לדיני עבודה, דיני חוזים, רגולציה, פטנטים וחדשנות, זכויות קניין, זכויות יוצרים, מסים ועוד. ככל שהמשרד גדול יותר ומתמחה ביותר תחומים עסקיים, כך משתלם יותר לבית העסק לעבוד איתו שכן כל הדברים יתנהלו תחת קורת גג אחת והוא לא יצטרך לעבוד עם מספר משרדים במקביל.

 

לפני שנסביר כיצד בוחרים משרד עורכי דין, חשוב לציין שכל בעל עסק וכל עסק צריך לקבל ליווי של עורכי דין מקצועיים ומנוסים. מאחר ובתהליך העבודה של בית עסק ישנם הרבה מאוד היבטים משפטיים, היבטים הקשורים לחוק בצורות שונות, ישירות ועקיפות, אזי מוטב שיהיה לצד בעל העסק ועובדיו, משרד עורכי דין שידע כיצד לנהל את התהליך בצורה נכונה וחוקית.

 

איך לבחור משרד בצורה נכונה:

כשניגשים לבחור משרדי עורכי דין, בין אם זה לעניין ספציפי, דוגמא לנושא של פטנטים וחדשנות ובין אם זה למכלול של דברים בהם העסק מחפש וצריך ייצוג וליווי משפטי, יש לשים לב למספר פרטים:

ראשית, יש לבחון באילו תחומים בדיוק המשרד מתמחה, איזה ניסיון יש לו ואילו בתי עסק הוא ייצג בעבר. חשוב לוודא שהוא ייצג עסקים בסדר גודל דומה ובתחומים דומים לעסק שלכם.

שנית, יש לבחון איך המשרד בנוי, אם מדובר על משרד של עורך דין עצמאי או משרד של שותפים עם מכלול גדול של עורכי דין, עוזרים משפטיים וגורמים אחרים בהם אפשר להיעזר בכל עת.

שלישית, יש לבחון את הזמינות של המשרד וסגנון העבודה שלו מול הלקוחות. זאת כמובן בהתאם לצרכים שלכם, על מנת שתוכלו להיות בטוחים שהמשרד עומד לרשותכם בכל עת ויוכל לייצג וללוות אתכם בכל שלב.

רביעית, מומלץ לעשות תיאום ציפיות על פי האפיונים של העסק. כלומר, שהצוות במקום ידע בדיוק במה אתם מתעסקים ומה אתם מחפשים, בשביל לדעת בוודאות שהוא יוכל לספק לכם את זה ואתם תרגישו מספיק בטוחים בעבודה איתו.