כותרות אחרונות
Search

"מכבי תנועה עולמית" משיקה פרויקט לאומי במתחם אוהלי "גלאמפינג" בכפר מכביה.

 

 

"מכבי תנועה עולמית" משיקה לנפגעי פוסט טראומה ממסיבת נובה ב-7 לאוקטובר, פרויקט לאומי במתחם אוהלי גלאמפינג בכפר מכביה – תוכנית: "באלנס –המקום לנשום".

תוכנית התמיכה המקצועית "באלנס – המקום לנשום", הוקמה ע"י "מכבי תנועה עולמית" בשיתוף עם העמותות : עמותת "לב בטוח" שכוללת כ-500 פסיכולוגים ,פסיכיאטרים ומדריכים קליניים מוסמכים בעלי ניסיון בעבודה עם חוויות טראומתיות ועמותת "אחים ליוגה" ש שהוקמה במטרה לטפל באנשים המתמודדים עם חווית פוסט טראומה על רקע ביטחוני באמצעות שיעורי יוגה – מיודעת טראומה.

 

התכנית בשלב ראשון מיועדת לנפגעי מסיבת הנובה  ובשלב שני תורחב גם למשפחות העוטף.

 

רואי הסינג סמנכ"ל מכבי תנועה עולמית ומנכ"ל המכביה : "מכבי תנועה עולמית פתחה את שעריה בפני כ-1,000 תושבים מפונים שמתארחים במלון כפר מכביה מאז ה- 8 באוקטובר, במסגרת אירוח המשפחות הוקמה עיר קטנה " הכוללת מערך של פעילויות תרבות, חינוך, ספורט"

 

"מכבי תנועה עולמית" משיקה פרויקט לאומי במתחם אוהלי גלאמפינג בכפר מכביה –לנפגעי פוסט טראומה ממסיבת נובה ב-7 לאוקטובר – תוכנית "באלנס –המקום לנשום".

 

מתחם אוהלי "גלאמפינג"  בכפר מכביה – צילום: מורג ביטן

 

במתחם אוהלי הגלאמפינג שהוקם לאחרונה בכפר מכביה ונתרם ע"י חברת GLOW במימון פדרציית היהודית משיקגו וכולל כ-30 אוהלים יפעל מיזם תמיכה מקצועית לניצולי מסיבת נובה בעוטף עזה (שהתקיימה ב-7 לאוקטובר) שיתופעל ע"י "מכבי תנועה עולמית" בשיתוף 2 עמותות : עמותת "לב בטוח" שכוללת כ-500 פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים קליניים, פסיכותרפיסטים ומדריכים קליניים מוסמכים בעלי ניסיון בעבודה עם חוויות טראומתיות קשות ומזעור נזקים פסיכדליים.

 

עמותת "אחים ליוגה" שנוסדה לטפל באנשים המתמודדים עם חווית פוסט טראומה על רקע ביטחוני ותת להם כלים לשגרת חיים בריאה. התוכנית כוללת יוגה כדרך חיים ומשלבת כלים כמו תרגול פיזי רגיש ומותאם נשימה נכונה הרפיה, תזונה, חשיבה חיובית ומדיטציה ועוד …

 

התוכנית של עמותת אחים ליוגה מנוהלת ע"י מורים ליוגה שיבננדה יוגה רגישה לטראומה וצוות טיפול קליני.

 

העמותה נוצרה בהשראת ארגון  ease at Warriorsשעובד משנת 2011 באמצעות יוגה להלומי קרב בצבא ארה"ב.

 

רואי הסינג סמנכל מכבי תנועה עולמית ומנכל המכביה – צילום מורג ביטן

 

רואי הסינג – סמנכ"ל מכבי עולמית ומנכ"ל המכביה: "מכבי תנועה עולמית פתחה את שעריה בפני כ-1,000 תושבים מפונים שמתארחים במלון כפר מכבייה מאז ה- 8 באוקטובר, במסגרת אירוח המשפחות הוקמה עיר קטנה " הכוללת מערך של פעילויות תרבות, חינוך, ספורט כל זאת במקביל לקמפיין למען החטופים שמנהלת  המכביה #sportspeaksup  הקורא לגייס את עולם הספורט העולמי להשמיע קולם למען שמירה על שלומם של החטופים.

 

כעת, אנו מבינים כי ביכולתנו לסייע בטווח הארוך לנפגעי הטראומה ולכן הקמנו את מתחם הגלאמפינג שייתן מענה לנפגעי פוסט טראומה ולאפשר להם מרחב בטוח ונשימה בטוחה ".

 

עופר בבלי, מנהל הפדרציה של שיקגו בישראל: "הקהילה היהודית של שיקגו רואה חשיבות מיוחדת בעמידה לצד מכבי העולמית בימים אלה. התמיכה במפונים כתוצאה מהמלחמה היא משימה לאומית ממדרגה ראשונה וקהילת שיקגו שמחה לסייע למכבי העולמית אשר לקחה על עצמה משימה קריטית זו ומבצעת אותה על הצד המקצועי והטוב ביותר".

 

תוכנית התמיכה המקצועית "באלנס – המקום לנשום" – צילום: יח"צ

 

התכנית באלנס – המקום לנשום, הוא תהליך טיפולי ושיקומי שפותח במיוחד עבור נפגעי המסיבות  בעוטף עזה ב- 7 באוקטובר והיחידי כרגע שכולל לינה . התהליך כולל ריטריט של 3 ימים, מפגשים שבועיים בזום ומפגש פרונטלי מסכם, בריטריט יעברו המשתתפים מעגלי שיח ושיתוף קבוצתיים, אשר יונחו על ידי מטפלים בעלי הסמכה קלינית (פסיכולוגים עו"סים בעלי תואר שני, שיעורי יוגה מיודעת טראומה סדנאות חווייתיות מוזיקה צוות זמין  עבורם וכל זאת במרחב בטוח ומזין במתחם אוהלי בגלאמפינג בכפר המכביה שהעמיד לרשותם גם את המתקנים.

 

הריטריט מסובסד במלואו וללא עלות.  מחזור ראשון נפתח כבר השבוע ב- 16/11, והרשמה אליו מתבצעת דרך הלינק הבא.

 https://forms.gle/gx7cKiwNBgW1mamx7