כותרות אחרונות
Search

מורידים את העומס: הכל על הגדלת חיבור החשמל בבית.

צילום: freepik

 

מורידים את העומס: הכל על הגדלת חיבור החשמל בבית.

החשמל בבית קופץ כל הזמן? נמאס לכם להסתמך על תאורת החירום שלכם? סביר להניח שאתם צריכים להגדיל את חיבור החשמל שלכם בבית.

מתי תצטרכו להגדיל את חיבורי החשמל בבית?

במאמר הבא נסביר באילו מקרים תצטרכו להגדיל את חיבור החשמל, איך מבצעים את זה בפועל וכן טיפים חשובים שיסייעו לכם לקבל מידע נוסף על העבודה.

 

באופן כללי מדובר בעבודה שנפוצה יותר בדירות בהן יש לוח חשמל חד פאזי עם הספק נמוך של 25 אמפר. בדירות עם תשתית חשמל כזו, תתקשו להפעיל מספר מכשירי חשמל כבדים והחשמל בבית יקפוץ לכם לעיתי תכופות.

 

לדוגמא, במידה ותרצו להדליק גם את מייבש הכביסה, גם את הדוד וגם את הרדיאטור בחדר, סביר להניח שהמפסק הראשי שבלוח החשמל יזהה את עומס החשמל. במצב כזה, כל החשמל בבית ייפול ותחוו קצר.

 

הגדלת חיבור חשמל – מה האופציות?

האופציה הראשונה והנוחה יותר עבורכם היא פשוט להגדיל את הספק החשמל מ- 24 אמפר ל- 40 אמפר. כלומר, לוח החשמל שלכם אמנם יישאר חד פאזי, אך ההספק שלו יגדל ב- 15 אמפר, מה שאומר שבפועל תוכלו להדליק יותר מכשירי חשמל במקביל.

 

אופציה נוספת ומורכבת יותר היא פשוט לעבור מתשתית חד פאזית לתלת פאזית. מה זה אומר בפועל? שהחשמלאי יצטרך להגיע אליכם הבית על מנת להחליף את לוח החשמל מלוח חד פאזי ללוח תלת פאזי.

 

מדובר בעבודה מורכבת ביותר שמצריכה הרבה יותר מהחלפה של לוח החשמל. מעבר להתקנת לוח החשמל החדש, החשמלאי יצטרך גם לחווט את החוטים מחדש בקירות, שכן מדוב בסוג שונה לגמרי של חוטים.

 

צילום: freepik

 

טיפים חשובים על העבודה:

במידה ואתם מבצעים הגדלה של חיבורי החשמל בבית, חשוב שתדעו כמה דברים לפני כן. אז כפי שציינו, מדובר בעבודה מורכבת שלוקחת כמה ימים. בתום העבודה, החשמלאי שלכם יצטרך לבצע בדיקה מקיפה ודקדקנית של כל תשתית החשמל בבית..

 

הוא יצטרך לבדוק את מערכת ההארקה, לבדוק את כל שקעי החשמל, נקודות התאורה ולמעשה את כל המתקן כאילו מדובר בבית חדש מבחינתו. רק לאחר שהוא ביצע בדיקה מקיפה, עליו להזמין את חברת החשמל לביקורת.

 

חברת החשמל שתגיע לביקורת תבצע בדיקה מקיפה ביותר לכל תשתית החשמל בבית. במידה והבדיקה יצאה תקינה, הם יתנו לחשמלאי שלכם אישור להפעיל את מערכת החשמל. במידה והבדיקה לא תקינה, החשמלאי שלכם יצטרך לחזור אליכם שוב ולתקן את כל הליקויים, עד שהתשתית תהיה מושלמת.

 

חשוב לציין – ביקורת חברת החשמל אינה מתומחרת בהצעת המחיר שקיבלתם מהחשמלאי שלכם ותצטרכו לשלם עליה בנפרד. גם אם הביקורת הראשונה נפלה וחברת החשמל נאלצה לבצע ביקורת נוספת, תצטרכו לשלם פעמיים.

 

בנוסף, חשוב לציין שהתיקונים שהחשמלאי שלכם יצטרך לבצע הדירה לקראת הביקורת גם הם מתומחרים בנפרד, כך שאל תתפלאו אם בסופו של דבר תצטרכו לשלם הרבה יותר ממה שחשבתם.

 

שימו לב – חשמל זה לא משחק ילדים ועליכם לדעת שרק חשמלאי מורשה רשאי לבצע את העבודה הזו. לא נרחיב לגבי סוגי ההגבלות והרישיונות, רק נציין שלפני שאתם מזמינים את החשמלאי מומלץ לדרוש ממנו שישלח לכם תמונה של הרישיון שלו.