כותרות אחרונות
Search

לרחף אל המחר – מגדלי הבקר בארץ ובעולם עוברים למאה ה- 21 מרעה עדרי בקרבפיקוח רחפנים.

שיטת מרעה חדשנית באמצעות רחפנים – צילום: ביפרי אגרו 

 

"Beefree Agro"

סטארט אפ ישראלי חדש בתחום האגריטק יוצג לראשונה  במסגרת כנס המשקיעים העולמי השנתי בתחום "AgriFood-Tech Global" – שיתקיים השנה במרחב הדיגיטלי.

הכירו את "JOE" הייטק קאובוי.

בחודש דצמבר צפויה החברה להשתתף בתערוכת אגריטק בדובאי ולתת מענה גם למגדלי הבקר והגמלים המקומיים.

 

שיטת מרעה חדשנית באמצעות רחפנים – צילום: ביפרי אגרו 

 

לרחף אל המחר – מגדלי הבקר בארץ ובעולם עוברים למאה ה- 21, הודות לשיטה חדשנית וראשונה מסוגה בעולם מבוססת טכנולוגיית רחפנים המאפשרת מרעה עדרי בקר בצורה מדויקת, קלה, מהירה וחסכונית

 

שוק הבקר העולמי נאמד בכ- 40 מיליארד דולר וברובו עדיין מתנהל בשיטות עבודה שכמעט ולא השתנו במאה האחרונה.

 

נועם עזרן ודביר כהן, שני חוואים מנוסים מהגליל העליון, שנתקלו בשנים האחרונות בשינויים חברתיים וכלכליים שהשפיעו על תחום הפעילות שלהם, פיתחו שיטה מבוססת טכנולוגית רחפנים למרעה של עדרי בקר בצורה מדויקת, קלה, מהירה, חסכונית ובהתאמה אישית לתוואי השטח ולצרכי בעלי עדרי הבקר.

 

שיטת מרעה חדשנית באמצעות רחפנים – צילום: ביפרי אגרו 

 

השניים הקימו את חברת  "BeeFree Agro"  המפעילה את "JOE" , מערכת טכנולוגית מבוססת רחפן, המעבירה עד 1000 ראשי בקר על פני שטח אדיר ללא התערבות אנושית, באמצעות רחפן אחד. מדובר במערכת מרעה אוטונומית המסייעת בשימור אורח חיים תקין של החוואים ובגידול בקר במרעה.

 

המערכת קרויה על שם כלבת הרועים האהוב על השניים, "JOE"  והיא מציגה את כל המאפיינים של שותף טוב: אינטליגנטית, נאמנה, ממלאת  פקודות, אוטונומית, מהירה וקלה לתפעול.

 

המערכת, כך לדברי השניים, חוללה מהפך בחייהם והפחיתה משמעותית את עלויות התפעול ורמות הלחץ הארגוניות והאישיות שלהם.

 

המערכת, המציגה חדשנות טכנולוגית ורמת דיוק מתקדמת בפרמטרים שונים הקשורים למרעה, מובילה את ענף הבקר והמרעה החופשי למאה ה- 21 בעולם שבו כלכלה גלובלית מתגמלת חסכוניות. המערכת מסוגלת להניע עדרים גדולים דרך מרחבים עצומים ומורכבים של כרי מרעה ללא התערבות אנושית, היא מקדמת את רווחת בעלי החיים ושיטות מרעה בנות קיימא ומשפרת את חיי היומיום של החוואים. 

 

שיטת מרעה חדשנית באמצעות רחפנים – צילום: ביפרי אגרו 

 

לדברי מפתחי השיטה החדשה: "שוק עדרי הבקר העולמי נאמד בכ- 700 מיליון ראשי בקר ומגדלי הבקר עדיין עושים שימוש בשיטות שכמעט ולא השתנו במאה האחרונה, תוך שימוש בבוקרים, כלבי רועים ורכבי שטח מותאמים. המערכת האוטונומית ג'ו מסוגלת להעביר תעשיה שלמה לעידן חדש ולייצר גשר בין המגדלים לפתרונות טכנולוגיים.

 

המערכת פועלת במספר מישורים:  היא מזהה מכשולי שטח ואת מיקום העדר, מתכננת את המסלול הטוב ביותר להעברת העדר ממקום למקום ומניעה באופן אוטומטי את הבקר על פי תוכנית הרעייה. 

 

למעשה המערכת האוטונומית  "JOE" עובדת עם בעל העדר באופן הבא: בעל העדר בוחר את העדר שאיתו הוא רוצה לעבוד, את היעד שאליו העדר צריך להגיע, לוחץ על גו ונשאר בטווח של 5 ק"מ מהרחפן. הוא מוזמן לשבת בנוחות במכוניתו הממוזגת, כאשר  "JOE"  עושה את כל העבודה הקשה, ומביאה את העדר ליעד.

 

הודות למערכת חדשנית זו הפכה חוויית המרעה של נועם עזרן ודביר כהן, כך לדבריהם, למהירה, פשוטה וחסכונית יותר בהיבטים שונים: ניהול והובלת צאן ובקר: לא עוד עבודה בצורה לא יעילה וארכאית, תוך שימוש בטכניקות מיושנות כמו בוקרים על סוסים, כלי רכב, מסוקים וכלבים כדי לרעות ולהוביל את העדרים ממקום למקום. לא עוד פציעות פיזיות ובלאי משמעותי בכלי הרכב.

 

שיטת מרעה חדשנית באמצעות רחפנים – צילום: ביפרי אגרו 

 

חסכון משמעותי: החברה מתנסה מזה 5 שנים בשיטת המרעה החדשה שפיתחה בעזרת רחפנים ובעליה יכולים להעיד כי חוו חיסכון של 50% בעלויות העבודה, הובלת סוסים, בלאי רכב, הכשרה וגיוס עובדים חדשים.

 

זמן פנוי ואיכות חיים משופרת: כל אלו מותירים זמן לשניים זמן פנוי לבילוי בחיק המשפחה והחברים ואיכות חיים גדולה יותר.

 

המערכת חדשנית חוסכת בזמן, מצמצמת באופן משמעותי את זמן המוקדש על ידי החוואים למרעה עדרי הבקר, בעלת מערכת הפעלה קלה וידידותית למשתמש, ללא צורך בהבנת טכנולוגיה. בנוסף היא  חוסכת הוצאות בעבודות כפיים ובלאי רכב, ומפנה את זמנו של החקלאי להתמקד במקצועיות ובתכנון לטווח רחוק.

 

"Beefree Agro" תשתתף בכנס המשקיעים העולמי השנתי בתחום "AgriFood-Tech Global", מיסודם של "GrowingIL" ו- "Start-Up Nation Central" , שיתקיים  השנה במרחב הדיגיטלי  בין ה- 9-11 בנובמבר ובכוונתה לגייס כ- 2 מיליון דולר ליישום יעדיה ובהם חדירה לשוק האמריקאי ובמיוחד לטקסס והרחבת פעילותה בצפון אמריקה.

 

בחודש דצמבר הוזמנה החברה להשתתף בכנס "אגריטק" עולמי שיתקיים בדובאי, שם היא מתכוונת לייצור עניין בקרב מגדלי הבקר ובעלי עדרי הגמלים המקומיים.