צילום: רונן טופלברג
"לובינסקי", יבואנית מותג MG, משיקה בישראל את הדור השני ל-SUV שהיה לנמכר ביותר מסוגו – MG HS.
הדור השני של ה-HS הנו חדש לגמרי ומבוסס על שלדה עדכנית שאפשרה לו לצמוח במידות, להעצים את מרחב המחיה בתא הנוסעים וכמובן להציע גם עיצוב חדש לגמרי. דור זה יוצע בישראל לראשונה עם היכולת לאפשר ללקוח לבחור מבין שלוש יחידות הנעה – בנזין טורבו, היברידי-טורבו וכן גרסת PHEV מתקדמות במיוחד.
* לובינסקי, יבואנית מותג MG לישראל, משיקה את הדור השני והחדש של ה-HS. דורו הראשון היה הנמכר ביותר מסוגו וממנו נמסרו 9,146 יחידות
* MG HS מהדור השני, חדש לגמרי, מהשלדה, העיצוב ועד יחידות ההנעה והוא מבצע קפיצת מדרגה של ממש בכל היבט – בממדים, בביצועים, באבזור, בבטיחות ועוד
* MG HS החדש יוצע לראשונה בישראל עם היכולת לבחור מבין שלוש יחידות הנעה – בנזין טורבו (170 כ"ס), היברידי-טורבו (הספק משולב של 224 כ"ס) וכן גרסת PHEV (272 כ"ס) עם סוללה בקיבולת של 21.4 קוו"ט
* ה-HS יציע אחריות יצרן ארוכה לרכב: 5 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) לגרסת הטורבו-בנזין, 7 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם לגרסאות ההיברידית וה-PHEV וכן 8 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) לסוללה
* מחירים: החל מ- 172,888 ₪
ראשון לציון, יום שני 12 מאי 2025
קבוצת "לובינסקי", אחת מקבוצות הרכב הוותיקות והמובילות בארץ, נוסדה בשנת 1936 ומייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS, MG ו-IM בישראל, משיקה את MG HS החדש. הדור השני של ה-SUV הנמכר ביותר מסוגו, התחדש לגמרי, מהשלדה, דרך העיצוב, תאי הנוסעים וכן מערכות ההינע וכעת הוא גדול ומרווח יותר בתא הנוסעים, נראה רענן בעיצובו ומציע יכולת בחירה בין שלוש יחידות הנעה בהתאם לצורך וההעדפות.
ה-MG HS החדש תוכנן להציע יותר בכל היבט מקודמו וההבדלים ניכרים כבר במידותיו הנובעות משלדה חדשה וגדולה מבעבר. אורכו 467 ס"מ (עליה של 9.6 ס"מ), רוחבו 189 ס"מ (עליה של 1.4 ס"מ), גובהו 166.5 ס"מ (זהה) ובסיס הגלגלים נפרש כעת על פני 276.7 ס"מ (עליה של 4.5 ס"מ). צמיחה זו בממדים מתורגמת לתא נוסעים מרווח יותר ובעל שימושיות עדיפה לנוסעים. ה-HS בדורו השני קיבל את שפת העיצוב החדשה של MG ובאמצעות שבכה קדמית רחבה ומודגשת, מכסה מנוע מפוסל ויחידות תאורה מודרניות, נראה רענן ודינמי.
פתיחת הדלתות הרחבות מובילה לתא נוסעים שחודש לגמרי גם כן, עם מושבים חדשים במבנה ארגונומי ובפיסול פנימי אלגנטי מאוד. רוכשי דגם זה יוכלו לבחור בין גימורי פנים – עור מלאכותי בצבע חום בהיר (בתוספת תשלום של 1,555 שקל) או עור מלאכותי בצבע שחור עם תפר כתום (כלול במחיר הרכב). הדשבורד החדש כולל כעת תצוגת מולטימדיה ולוח מחוונים על שני מסכים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד ובהם אפשרות לבחירה בתצוגה אישית בשלושה מצבים ובשתי ערכות נושא המשנים את תפקודו והמידע המוצג במסכים אלה.
שלוש יחידות הנעה
ה-HS החדש יוצע לראשונה בישראל עם היכולת לבחור מבין שלוש יחידות הנעה, בהתאם לצורך וההעדפות של הרוכשים. הראשונה, מצוידת במנוע במזין-טורבו בנפח 1.5 ליטר המפיק 170 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 28 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והביצועים עומדים על 9.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 195 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת (יצרן) עומדת על 7.6 ליטר ל-100 ק"מ.
הגרסה השניה, היברידית-טורבו, מוסיפה למנוע הבנזין (1.5 ליטר טורבו) שהספקו 143 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-23.4 קג"מ, מנוע חשמלי בהספק של 198 כ"ס ו-34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב של מערכת היברידית זו עומד על 224 כ"ס. מנוע הבנזין מתוכנן לתפקד הן כגנרטור לטעינת הסוללה (1.83 קוו"ט) והן להנעת הגלגלים, באמצעות תיבת הילוכים בעלת מנוע חשמלי ושני הילוכים. גרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות, תגיע למהירות מרבית של 190 קמ"ש ונתון צריכה משולבת של 5.5 ליטר ל-100 ק"מ.
הגרסה השלישית, מציעה מערכת הינע PHEV מתקדמת אשר משלבת את מנוע הבנזין (זהה לגרסה ההיברידית – 143 כ"ס ו-23.4 קג"מ) עם מנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס ו-34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב של המערכת עומד על 272 כ"ס ו-37.2 קג"מ. גרסה זו מצוידת בסוללת ליתיום בקיבולת של 21.4 קוו"ט וזו מאפשרת טווח נסיעה של 109 ק"מ על טהרת החשמל, לפי תקן WLPT. גרסה זו מצוידת במטען פנימי חזק יותר מבעבר בהספק של 6.6 קילוואט (3.7 קילוואט בדור הקודם) מה שמאפשר טעינה מלאה של הסוללה תוך 3 שעות ו-24 דקות. ביצועי גרסה זו עומדים על 6.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 190 קמ"ש וצריכת דלק בנסיעה משולבת משוקללת של בנזין וחשמל של 0.5 ליטר בלבד ל-100 ק"מ. צריכת הדלק של מנוע הטורבו הבנזין בלבד (כאשר הסוללה ריקה) הנה 5.8 ליטר ל-100 ק"מ. טווח הנסיעה המשולב עם סוללה מלאה ומכל דלק מלא הוא כ-1,000 ק"מ ועלות אנרגיה משולבת של כ-40 אגורות לק"מ.
אבזור ובטיחות
כל גרסאות ה-HS מוצעות ברמת אבזור יחידה וגבוהה – LUXURY שעיקריה: אפליקציית MG iSmart להפעלת שלל פונקציות ברכב (נעילה ופתיחה של הדלתות, איתור מיקום הרכב, חיווי רמת דלק, טווח נסיעה ולחץ אוויר בצמיגים, תכנון נסיעה בניווט, הפעלת בקרת האקלים לפני הנסיעה בגרסה ההיברידית והפלאג אין , חימום המושבים ועוד), 4 מצלמות ליצירת מבט על בחניה ותמרונים, 3 מצבי נהיגה ( ב-PHEV – חיסכון, רגיל, ספורט), כניסה והתנעה ללא מפתח, צמד מסכי 12.3 אינץ', משטח טעינה אלחוטי, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, דלת תא מטען חשמלית (פתיחה עם חיישן רגל בגרסאות ההיברידית וה-PHEV), הפעלה קולית, 4 שקעי USB, חישוקי 19 אינץ', מדרגות צד (בגרסת ה-PHEV) ועוד…
אבזור הבטיחות גם הוא עשיר ומקיף וזיכה, בין היתר, את דגם זה בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו-NCAP וכולל: 7 כריות אוויר, התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, התרעה על רכב המגיע מאחור בעת מעבר נתיב, התרעת ערנות נהג, התרעת הסחת דעת, התרעת הימצאות רכב בעת פתיחת דלתות, התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה, מערכת למניעת סנוור, התרעת ניטור מרחק מלפנים, התרעת התנגשות מאחור, בלימת חירום אקטיבית, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי, תיקון מיקום בנתיב בחירום, זיהוי תמרורים ושינוי המהירות במגביל המהירות, מערכת סיוע בפקקי תנועה ועוד…
MG HS יימכר בישראל עם האחריות הארוכה בסגמנט – 5 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) לגרסת הבנזין, ואילו לגרסאות ההיברידית וה-PHEV, אחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) וכן 8 שנים או 150,000 ק"מ (המוקדם מבניהם) לסוללה.
מחירים:
- MG HS5 LUXURY טורבו-בנזין: 172,888 ₪
- MG HS5 LUXURY טורבו היברידי: 192,888 ₪
- MG EHS PHEV LUXURY : י 202.888 ₪
עלות צבע מטאלי (פרט לצבע אדום וכחול): 1,888 ₪
עלות ריפוד עור מלאכותי חום בהיר: 1,555 ₪
צילומים: רונן טופלברג