כותרות אחרונות
Search

לא מדדים על עקבים.! טיפים כיצד נועלים נעלי עקב ושומרים על הבריאות?

צילומים באדיבות: PIXBAY א.א. אורטופדיה.

 

לא מדדים על עקבים.!

טיפים כיצד נועלים נעלי עקב ושומרים על הבריאות?

 

הליכה ממושכת ותכופה עם נעלי עקב היא עניין שכיח בקרב נשים רבות. בעוד שאלו יכולות להוסיף סגנון וביטחון, הן עשויות לגרום לבעיות בריאותיות אם לא נוקטים באמצעי זהירות מתאימים, בין היתר כאבים בכף הרגל, בעיות בגב התחתון והברכיים, פציעות קרסול ועד בהונות מעוותות (בוניון). שגיא קליין, אורתוטיסט מומחה לכף הרגל ומדרסים לרשת א.א אורטופדיה משתף בטיפים ישימים העוזרים להימנע מבעיות אורתופדיות וכאבים ועדיין ליהנות מהליכה על עקבים.

 

בחירת נעלי עקב איכותיות

הקפידי לבחור נעלי עקב באיכות טובה עם ריפוד פנימי ותמיכה לקשת כף הרגל. נעליים עם עקב רחב ויציב מספקות תמיכה טובה יותר,מפחיתות את העומסים על כף הרגל ומקטינות את הסיכוי לעיקום של הקרסול ואף נקעים. מומלץ לבחור נעליים עם עקב בגובה סביר ולא מוגזם, כך שתשמרי על יציבות ונוחות לאורך זמן.

 

הגבלת זמן הליכה עם עקבים

השתדלי לא ללכת עם נעלי עקב במשך זמן ממושך. אם יש לך יום ארוך בעבודה או אירוע, הביאי איתך זוג נעליים שטוחות להחלפה. שינוי התכוף בין נעלי עקב לנעליים שטוחות יכול לעזור להפחית את העומסים המצטברים על כף הרגל והגב.

 

צילומים באדיבות: PIXBAY א.א. אורטופדיה.

 

שימוש במדרסים לנעלי עקב

לא רבות יודעות זאת, אך קיימים מדרסים מיוחדים המיועדים לנעלי עקב. מדרסים אלו מספקים תמיכה נוספת לקשת כף הרגל ומפחיתים את הלחץ על החלק הקדמי של כף הרגל. כדאי להתייעץ עם אורתופד או אורתוטיסט לבחירת מדרסים מותאמים אישית שיסייעו בשמירה על נוחות ובריאות כף הרגל.

 

תרגילי מתיחה וחיזוק

בצעי תרגילי מתיחה וחיזוק לכפות הרגליים, הקרסוליים והברכיים כדי לחזק את השרירים ולשפר את הגמישות. תרגילים כמו עמידה על קצות האצבעות, גלגול כף הרגל על כדור טניס ומתיחת גידים יועילו במניעת כאבים ופציעות. תרגול יומי של תרגילי מתיחה יסייע בשמירה על גמישות ונוחות.

 

נעלי נוחות

כשאפשר, השתמשי בנעלי נוחות המיועדות להליכה ממושכת ואף כשניתן תצעדי יחפה. נעלי נוחות מספקות תמיכה מקיפה לכל כף הרגל ויכולות לשמש כפתרון חלופי לנעלי עקב כשצריך לעמוד או ללכת הרבה.בחירת נעליים נוחות וארגונומיות תעזור לשמור על בריאות כף הרגל והגב לאורך זמן. הליכה יחפה מסייעת לגמישות.

 

צילומים באדיבות: PIXBAY א.א. אורטופדיה.

 

התאמה נכונה של נעליים

ודאי שנעלי העקב שאת נועלת מתאימות היטב לכף הרגל. נעליים צרות מדי או רחבות מדי עלולות לגרום לשפשופים, יבלות וכאבים. השתדלי למדוד נעליים בסוף היום, כאשר כפות הרגליים מעט נפוחות ולא בבוקר, כדי לוודא התאמה נוחה. התאמה נכונה של הנעליים תסייע במניעת לחץ מיותר על כף הרגל והבהונות.

 

הליכה נכונה

לימדי ללכת בצורה נכונה עם נעלי עקב. השתדלי לשמור על יציבה זקופה ולהעביר את המשקל מהעקב לבהונות בצורה חלקה ומבוקרת. הליכה נכונה תסייע בהפחתת העומסים על כפות הרגליים והגב ותפחית את הסיכון לפציעות.

 

תחזוקת הנעליים

ודאי שנעלי העקב שלך במצב טוב. עקבים שחוקים או לא יציבים יכולים להחמיר בעיות קיימות ולגרום לפציעות. הקפידי להחליף את הנעליים כאשר הן מתחילות להתבלות. תחזוקת הנעליים ושמירה על מצב תקין של העקבים יסייעו בשמירה על בריאות כף הרגל והגב.

 

צילומים באדיבות: PIXBAY א.א. אורטופדיה.

 

הטיפים במאמר באדיבות שגיא קליין, אורתוטיסט מומחה לכף הרגל ומדרסים לרשת א.א אורתופדיה.

 

www.aa-orthopedics.co.il