כותרות אחרונות
Search

כל מה שחשוב לדעת על קרן פנסיה.

צילום: freepik

 

קרן פנסיה

בוודאי שמעתם לא פעם את המונח ״קרן פנסיה״, אבל האם אתם יודעים את כל הפרטים החשובים אודותיה? האם ידעתם שעל פי חוק, כל אדם חייב להפריש כספים אל הקרן? העובדה הזו מחייבת כל אחד ואחת להכיר את הקרן החשובה הזו שתוכל לשרת אתכם במשך שנים ארוכות. אם החלטתם שזה הזמן שלכם ללמוד, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא. אספנו כמה מהשאלות הנפוצות ביותר בנושא וענינו עליהן עבורכם.

 

מהי בעצם קרן פנסיה?

בהתאם לשמה, קרן פנסיה היא קרן שנועדה לשרת אתכם בתקופת הפנסיה, בה תוכלו לנוח, להנות מהחיים ובעיקר – להפסיק לעבוד. מטרתה של הקרן היא להוות לכם מקור הכנסה קבוע ויציב לאחר שתפרשו לגמלאות, בכדי שלא תצטרכו להיות מוטרדים מעניינים כספיים ופשוט להקדיש זמן לעצמכם ולאנשים היקרים לכם.

 

מי יכול לפתוח קרן פנסיה?

כל אדם בישראל יכול ואף מחויב על פי חוק לפתוח לעצמו קרן פנסיה. ניתן לפתוח קרן בכל אחת מחברות הביטוח או ההשקעות הגדולות, וניתן לבחור מבין מבחר רחב של מסלולי השקעה וקרנות.

 

כיצד עצמאים יכולים להפריש לעצמם סכומים לקרן?

בניגוד לשכירים, שלהם המעסיקים מפרישים מדי חודש בחודשו סכומי כסף מתוך המשכורת שהם מקבלים לקרן שלהם, עצמאיים צריכים לדאוג ולבצע את הפעולה החשובה הזו עבור עצמם. חשוב לדעת כי במידה ואתם עצמאיים, תוכלו לבצע את ההפרשה באופן עצמאי באמצעות הוראת קבע בחשבון הבנק אל הקרן שלכם. כמובן שבכדי לעשות זאת יהיה עליכם לפתוח קרן בכוחות עצמכם אל מול החברות השונות, ומומלץ לעשות זאת בליווי של סוכן מנוסה.

 

צילום: freepik

 

האם ניתן למשוך את כספי הפנסיה לפני ההגעה לגיל הפרישה?

באופן עקרוני, את הקרן שלכם תוכלו לפדות בהגיעכם אל גיל הפרישה: 65 לנשים ו-67 לגברים. עם זאת, במידה ותרצו למשוך את כספי הקרן במועד מוקדם יותר, תוכלו לעשות זאת, על אף שמדובר בבחירה לא מומלצת. ככל שתשקיעו יותר לקרן – כך תהנו מתשואה גבוהה יותר שלה ומאורח חיים נוח יותר לאחר הפרישה. במידה ותרצו לעשות זאת, יש ליצור קשר עם חברת הביטוח שלכם ולעקוב אחר הפעולות הנדרשות.

 

איך לבחור קרן פנסיה בצורה נכונה?

בחירת קרן פנסיה היא תהליך די מורכב, אך ברגע שהוא נעשה בליווי של מומחים הוא יכול להפוך לקל ונוח הרבה יותר. ראשית, חשוב לבדוק את מגוון מסלולי ההשקעה המוצעים לכם. ישנן קרנות אשר משקיעות באפיקים מסוכנים יותר אך בעלי תשואה גבוהה, בעוד שיש מסלולים יציבים יותר שהסיכויים שלהם לטפוח קטנים. בנוסף, בחירת קרן תהיה מושפעת מסכום ההפקדה החודשי שלכם, ההכנסה הכללית שלכם, מצבכם הבריאותי ועוד פקטורים רבים. לכן, מומלץ לבחור את הקרן יחד עם סוכן פנסיוני מנוסה שיוכל להכווין אתכם אל עבר חיי נוחות.