צילום: מתוך מצגת באדיבות יח"צ מטרו מוטור
ימאהה משיקה בישראל את הדור החדש של Ténéré 700 לשנת 2025.
עיצוב עדכני, טכנולוגיה מתקדמת ושלוש גרסאות מותאמות לרוכבים מכל הסוגים.
מטרו מוטור משיקה את הדור החדש של דגם ה- Ténéré 700 – עם מערכות אלקטרוניות מתקדמות, מתלים מתכווננים, צג TFT עם ניווט גוגל ושדרוגים מקיפים במבנה ובארגונומיה. ימאהה מעדכנת את דגם האדוונצ'ר Ténéré 700 לשנת 2025 ומשיקה אותו בישראל בשלוש גרסאות שונות, המתאימות לטווח רחב של רוכבים: Ténéré 700 הרגיל, גרסת Rally Edition המאובזרת לרכיבת שטח תובענית, וגרסת Low Seat המונגשת לרוכבים בגבהים שונים עם מושב נמוך ב- 15 מ"מ.
הדגם החדש מציג עיצוב חזית מחודש הכולל 4 יחידות תאורת LED ומשקף רוח מוגדל, המספקים נראות ובטיחות משופרות.מיכל הדלק, בנפח 16 ליטרים, עוצב מחדש והוזז מעט קדימה ולמטה – שינוי שמייעל את חלוקת המשקל ומסייע לארגונומיה בזמן רכיבה. גם חיפויי הצד עודכנו, ומספקים עתה אחיזה טובה ונוחה יותר.
מערכות מתקדמות
במרכז הפיתוח עמד שילוב טכנולוגיות מתקדמות, ובראשן מערכת מצערת חשמלית (YCC-T) המאפשרת לרוכב לבחור בין שני מצבי רכיבה: Explorer לשיוט נינוח ו-Sport לחוויית רכיבה דינמית. בנוסף, הדגם כולל מערכת בקרת אחיזה עם שני מצבים, קלאץ' מחליק לשיפור השליטה בהילוכים, ומערכת ABS מתקדמת עם שלושה מצבים – כולל אפשרות לניתוק מלא עבור רכיבת שטח חופשית.
מסך TFT וממשק טכנולוגי
ה-Ténéré 700 החדש מצויד במסך TFT צבעוני בגודל 6.3 אינץ' בתצורת Rally אנכית, עם ממשק מלא לאפליקציית MyRide של ימאהה. המערכת מאפשרת ניווט באמצעות Google Maps בעברית, קבלת שיחות והודעות, שליטה על מוזיקה וחיבור USB-C לטעינה.
שדרוג מערך המתלים והשלדה
מערכת המתלים בכל גרסאות הדגם שודרגה משמעותית: מזלג קדמי חדש בקוטר 43 מ"מ עם אפשרויות כיוונון מלא (כולל עומס קפיץ ושיכוך), ובולם אחורי חדש עם לינקג’ פרוגרסיבי מבטיחים יכולת תמרון גבוהה ונוחות מוגברת.
יחידת ההנעה
כל הגרסאות מצוידות במנוע CP2 בנפח 690 סמ"ק בתצורת שני צילינדרים מקבילים, בהתאם לתקן Euro 5+, עם הספק מרבי של 74 כ"ס ו-7 קג"מ מומנט. תיבת ההילוכים שודרגה אף היא, עם גלגלי שיניים חדשים ומנוף קלאץ' במיקום ארגונומי, לשיפור חוויית השימוש.
גרסת הראלי
גרסת ה-Rally כוללת גם מתלי KYB מוגבהים (230 מ"מ קדמי) עם כוונונים תחרותיים, ומגיעה עם מושב ייעודי, מגיני מנוע מאלומיניום בעובי 4 מ"מ, כנף קדמית מוגבהת, חישוקים מוזהבים וצבע ייחודי בהשראת דגמי הדקאר של ימאהה משנות ה-80.
גרסת ה-Low Seat מציעה גובה מושב של 860 מ"מ בלבד (לעומת 875 מ"מ בדגם הרגיל), ונועדה לאפשר נגישות טובה יותר לרוכבים ורוכבות המעוניינים ליהנות מביצועי האדוונצ'ר של Ténéré 700 – בלי להתפשר על נוחות וביטחון.