כותרות אחרונות
Search

חממת הפודטק "The Kitchen" של קבוצת "שטראוס" אירחה את תחרות הפודטק הבינלאומית של ה- "BCC".

בתמונה מימין: פורקן מירזה, יהנותן ברגר וגונזלו מרטינז –  צילום: אחיקם בן יוסף

 

הטכנולוגיה נכנסת למטבח.

חממת הפודטק "The Kitchen" של קבוצת "שטראוס" אירחה את תחרות הפודטק הבינלאומית של ה- "BCC".  

 

חברת O'taste זכתה בתחרות הפודטק הבינלאומית שהתקיימה באסיף, המרכז לתרבות האוכל וצפויה לייצג את תעשיית הפודטק הישראלית במרץ הקרוב בספרד; הנואם המרכזי באירוע היה Furqan Meerza, ממסעדתNOMA.

  

חממת הפודטק The Kitchen של קבוצת שטראוס, קרן ההשקעות הספרדית קרדומן, המרכז הקולינארי אסיף וסטארט-אפ ניישן סנטרל, אירחו ביום שלישי, 17.1.23, את המרכז הקולינרי הבאסקי (BCC) בתל אביב בערב שכולו חגיגה לפודטק ולקולינריה הישראלית.

 

באירוע, בהשתתפות של מעל ל-100 נציגי חברות פודטק, משקיעים, אנשי קולינריה ושפים, דנו בכניסה של הטכנולוגיה למטבח, בפודטק במנות שף במסעדות, התרשמו מהאקוסיסטם של הסטארט-אפים הישראלים החדשניים ביותר וקיימו תחרות בין 5 סטארטאפים מתחום הפודטק, כחלק מהמסע הגלובלי שלהם: BCC on the Road.

 

הנואם המרכזי באירוע היה Furqan Meerza, מי שהיה שף במסעדתNOMA  הדנית, שרק לאחרונה הודיעה על סגירה, וכיום משמש כ R&D של ה- BCC.

 

בתמונה מימין: פורקן מירזה, יהנותן ברגר וגונזלו מרטינז –  צילום: אחיקם בן יוסף

 

במסגרת המסע של המרכז הקולינרי הבאסקי, המתקיים במהלך השנה האחרונה, הם מקיימים תחרויות בין  סטארטאפים מתחום הפודטק בניו יורק, טוקיו, קופנהגן, תל אביב והגמר צפוי להתקיים במרץ הקרוב בספרד.

 

השופטים בתחרות בישראל היו חי אביטל – מנהל תכנית החממות של רשות החדשנות, דינה ווקר – מנהלת הפיתוח במרכז הקולינרי הבאסקי וגונזלו מרטינז – שותף מקרן ההשקעות קרדומן.

 

יהונתן ברגר, מנכ"ל חממת הפודטק The Kitchen  של קבוצת שטראוס: "מדינת ישראל נמצאת היום בחזית העשייה בעולמות הפודטק והקולינריה הבינלאומית, ולראייה תחרויות מובילות כמו זו של המרכז הקולינרי הבאסקי המתארחות אצלנו. בשנה הקרובה אנו מקווים שחברות הסטארטאפ הישראליות יגיעו לscale-up ולייצור המוני, כך שנוכל לראות את המוצרים החדשניים על מדפי הסופרמרקט וכחומרי גלם במסעדות."

 

חברות הפודטק שהשתתפו בתחרות:

  1. MEALA, מחממת הפודטק The Kitchen של קבוצת שטראוס, המייצרת חלבונים פונקציונאליים המאפשרים לנקות את התוויות בתחליפי בשר מהצומח.
  2. MUSH FOODS, מחממת הפודטק The Kitchen של קבוצת שטראוס, המגדלת חלבון אלטרנטיבי המבוסס על שורשי הפטריה ומשמש כחומר גלם חדשני לתעשיית הבשר ולמסעדות
  3. GAVAN, המפתחים רכיבים מבוססי חלבון לשיפור החוויה החושית של מזון על בסיס צמחי.
  4. More Foods, המפתחים חלבון אלטרנטיבי עם תווית נקייה המשמש כמנה עיקרית ומבוסס על זרעי דלעת וחמניות.
  5. O'taste, המפתחים סוכרוז טבעי טהור ומלח, המתוקים/מלוחים פי 10 יותר מאשר סוכר או מלח רגילים

 

חברת "O'taste" שזכתה בתחרות, תשתתף בגמר הבינלאומי שיתקיים במרץ הקרוב בספרד ותתחרה מול החברות הזוכות בתחרויות שהתקיימו בניו יורק, קופנהגן וטוקיו.