כותרות אחרונות
Search

חב' מכשירי תנועה משיקה 2 מכוניות היברידיות!

 

 

חב' "מכשירי תנועה" משיקה שתי מכוניות היברידיות!

* ויטארה היברידית.

* קרוסאובר היברידית.

 

צבי נטע יו"ר מכשירי תנועה מציין :עם השקת דגמי ויטארה וקרוסאובר היברידיות, קבוצת מכשירי תנועה משלימה מהלך בו כל דגמיה (למעט רכב השטח ג'ימני) יהיו מצוידים בטכנולוגיה היברידית במתח של V12 בדגמי איגניס וסוויפט ו-V48 בדגמי ויטארה טורבו וקרוסאובר טורבו.

 

סוזוקי ויטארה היברידית תשווק ב-2 דגמים – ויטארה 1.4 טורבו2X4 (GLXV ו GLX) עם טכנולוגיה היברידית, כאשר דגמי הבנזין 1.4 טורבו ימשיכו להיות משווקים. בהמשך תגיע גם ויטארה 4X4 היברידית לשיווק בישראל.

 

סוזוקי קרוסאובר היברידית מנוע של 1.4 טורבו וסוללה במתח 48V .

 

צילום: סוזוקי

מחירים:

סוזוקי ויטארה היברידית החדשה תוצע בשני דגמים (בהמשך גם ב 4X4):

סוזוקי ויטארה היברידית GLX אוט' 1.4 טורבו 136,990 ₪ .

סוזוקי ויטארה היברידית GLX אוט' 1.4 טורבו – דו גווני 139,990 ₪ .

סוזוקי ויטארה היברידית GLXV אוט' 1.4 טורבו 141,990 ₪

סוזוקי ויטארה היברידית GLXV אוט' 1.4 טורבו – דו גווני 144,990 ₪  .

סוזוקי קרוסאובר היברידית החדשה תוצע בדגם אחד ברמת גימור גבוהה  GLX.

סוזוקי קרוסאובר היברידית GLX אוט' 1.4 טורבו 134,990 ₪ .

מחירי דגמי הבנזין: צסוזוקי קרוסאובר GLX אוט' 1.4 טורבו 129,990 ₪ .

 

צילום: סוזוקי

 

צבי נטע יו"ר מכשירי תנועה מציין :עם השקת דגמי ויטארה וקרוסאובר היברידיות, חברת מכשירי תנועה משלימה מהלך בו כל דגמיה (למעט רכב השטח ג'ימני) יהיו מצוידים בטכנולוגיה היברידית במתח של V12 בדגמי איגניס וסוויפט ו-V48 בדגמי ויטארה טורבו וקרוסאובר טורבו.

 

ויטארה היברידית תשווק ב-2 דגמים – ויטארה 1.4 טורבו (GLXV ו GLX) עם טכנולוגיה היברידית, כאשר דגמי הבנזין 1.4 טורבו ימשיכו להיות משווקים עד סוף השנה הנוכחית. בהמשך תגיע גם ויטארה 4X4 היברידית לשיווק בישראל.

 

ערך היעילות בולט בדגמי סוזוקי המשווקים בישראל,  ובולטת בכך הויטארה ההיברידית, המציגה פליטת 2CO נמוכה יותר ב-20% מדגמי הבנזין.

 

הפליטה (2CO) המעודכנת בדגמים ההיברידים עומדת על 126 גרם בעוד שבדגמי הבנזין עמדה הפליטה על 156 גרם.

 

צריכת דלק: ויטארה היברידית מציגה שיפור משמעותי של 17% ! בצריכת דלק לעומת דגמי הבנזין.

 

ויטארה 1.4 טורבו היברידית: 16.86 ק"מ/ל' לעומת ויטארה 1.4 טורבו בנזין: 14.45 ק"מ/ל'.

 

ירוקה יותר: ויטארה היברידית תוצב בקבוצת זיהום 4 (דגמי 2X4) עם ציון ירוק של 166. לעומת קבוצת זיהום 8 (ציון ירוק 188) בדגמי הבנזין הנוכחיים.

 

סוזוקי תציג טכנולוגיה היברידית גם בדגמי 4X4.

 

רמות גימור:

ויטארה תשווק ב 3 רמות גימור ותהיה נגישה במספר רמות מחיר.

 

צילום: סוזוקי

 

  1. ויטארה GLX היברידית עם מפתח חכם, תאורת לד, חיישני תאורה וגשם אוטומטיים, רמת בטיחות 6 הכוללת תיקון נתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר, זיהוי שטח מת, התרעה על תנועה חוצה לאחור, מערכת מולטימדיה מקומית 10 אינץ' עם הפעלה קולית ללא צורך בהורדת הידיים מההגה, להגברת הבטיחות.
  2. ויטארה GLXV היברידית שבנוסף תציע שמשות כהות ((privacy glass, חישוקי סגסוגת 17 אינץ' (גודל זהה ל GLX) מהודרים ומלוטשים, חיישני-חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, ריפודי זמש קטיפתי משולב דמוי עור, מערכת מולטימדיה מקורית 7 אינץ' הכוללת קישוריות לסמארטפון ומצלמה אחורית מקורית, חימום ואיתות במראות הצד. דגם זה יזכה לרמת בטיחות 7 מהגבוהות ביותר בקטגוריה.
  3. ויטארה GLXV היברידית 4X4 הכוללת בנוסף מערכת ALLGRIP 4X4 עם SPORT MODE, MUD & SNOW, LOCK (חשמלי) AUTO (כאמור יצטרפו בהמשך השנה).

 

צבעים: 11 אפשרויות של צבעים ושילובי צבעים (דו גווני וחד גווני).

מנוע טורבו 1.4 ליטר K14D Boosterjet          

מנוע Boosterjet חדש שפותח עם האתוס של סוזוקי להפחתת משקל וגודל, עם תגובה מהירה ועוצמתית. המומנט כעת זמין כבר מ- 1,500 סל"ד ומבטיח תגובת דוושה חזקה ומיידית.

 

המנוע החדש K14D משלב מערכת חשמלית חדשה לתזמון שסתומים משתנה (VVT) לשסתומי היניקה, כמו-גם מזרקי דלק בעיצוב חדש ומשאבת דלק בלחץ גבוה יותר. שסתומי הפליטה נשלטים באמצעות מפעיל VVT הידראולי קונבנציונאלי.

 

מערכת ה- VVT הכפולה משפרת את ביצועי המנוע על ידי שינוי מתמיד ומדויק של תזמון שסתומי היניקה ו הפליטה, כך שיתאימו באופן אופטימלי לשילוב הפעלת מנוע הבנזין והמנוע החשמלי.

 

טכנולוגיית Boosterjet  היא פיתוח ייעודי של סוזוקי ומאופיינת במנוע עם נפח קטן ומגדש טורבו עוצמתי. המנוע מתאפיין בשיפור ויעילות צריכת הדלק והנאה מנהיגה.

 

ביצועי המנוע מביאים את הויטארה מ 0-100 ב 9.5 שניות בלבד.

 

 

טכנולוגיה היברידית

הטכנולוגיה ההיברידית במתח V48, מתאפיינת במשקל קל מאוד, כאשר הרכיבים השונים מוסיפים פחות מ-15 ק"ג למשקל הכללי של הרכב.

 

הסוללה הינה מסוג ליתיום-יון המקובל במערכות היברידיות והיא מפעילה מנוע המשולב באלטרנטור בשם ISG –  Integrated Starter Generator, העוזר למנוע הבנזין בשלבים שונים בנסיעה. כמו כן תורמת הסוללה לכלל צרכני החשמל (תאורה, שמע ומיזוג אוויר) 

 

סוללת הליתיום-יון המאחסנת אנרגיה חשמלית ממוקמת מתחת למושבים הקדמיים ובכך חוסכת מקום (בניגוד לסוללות בתא המטען). מהמנוע החשמלי (ISG) המונע ע"י הסוללה תורם להגברת המומנט ומשפר את תחושת הנהיגה וההנאה ממנה ע"י האצה חזקה וחלקה.

 

בקרת השלמת מומנט: בהתבסס על מהירות המנוע ומצב המצערת, מחשב הרכב מזהה מתי הנהג מאיץ ומכניס את המנוע החשמלי לפעולה על מנת לספק מומנט בהאצה.

 

צילום: סוזוקי

 

פעולת המנוע החשמלי מיישרת את עקומת הממונט של מגדש הטורבו במנוע K14D Boosterjet ומשיגה אותו כבר 2,000  סל"ד בלבד. הפעולה מספקת תאוצה חלקה ושקטה יותר.

 

בפעולת סרק של המנוע ומתחת למהירות 80 קמ"ש המנוע החשמלי מייצר פעולה שקטה לעצור וסע ולהאצות מהמקום.

 

מערכת הנעה כפולה ALLGRIP.

מערכת ALLGRIP עם ארבעה מצבים.

סוזוקי פיתחה את טכנולוגית ההנעה לארבע גלגלים המספקת הנאה מנהיגה ושקט נפשי בתנאים מאתגרים תוך חסכון ויעילות (פחות פליטת מזהמים מרכבי 4X4 מקבילים) לסביבה ירוקה יותר.

ברכב מותקן מתג שילוב בעל ארבעה מצבים לבחירת הנהג, לנהיגה בטוחה ומהנה במגוון קטעי דרך. המצבים כדלקמן:

 

צילום: סוזוקי

בטוחה ביותר

מעולם הויטארה לא היתה בטוחה יותר (בכל רמות הגימור).

סוזוקי ויטארה היברידית עושה שימוש במערכת בטיחות מקורית ומתקדמת ביותר המזכה אותה בדרגת בטיחות 6 בדגמי GLX ודרגת בטיחות 7 (בשל הכרה במצלמה אחורית מקורית) וממצבת אותה כאחת מהבטוחות ביותר בקטגוריה של רכבי פנאי SUV קומפקטים.

  • ציון חמישה כוכבים ביורו EuroNcap (נבדק בהשקה בשנת 2015)
  • שבע כריות אוויר מותאמות כסטנדרט
  • תיקון (אקטיבי) לשמירה על נתיב
  • זיהוי שטח מת
  • בקרת שיוט אדפטיבית לנהיגה רגועה יותר המותאמת כסטנדרט בכל הדגמים
  • התראה על תנועה חוצה מאחור
  • התראה על עייפות נהג
  • הויטארה זכתה לציונים גבוהים בכל ארבעת התחומים
  • בלימה אוטונומית
  • תיקון ושמירה על נתיב

 

מערכת מולטימדיה מקורית:

מערכת השמע של הויטארה ההיברידית (בדגמי GLXV) כוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' המאפשר הפעלה אינטואיטיבית.

 

בויטארה ההיברידית משולבת מערכת Apple CarPlay, המאפשרת שימוש חכם ובטוח במכשירי iPhone. בנוסף לביצוע שיחות, ניתן לקבל הוראות ניווט בהתאם למצב התנועה, להאזין למוזיקה, להפעיל את שירותי סירי להקראה והשמעת הודעות    WhatsApp ו- SMS. בנוסף, המערכת תומכת גם באפליקציית Android Auto לבעלי מכשירים מגרסה 10 ומעלה.

 

ויטארה – היסטוריה

הויטארה בדגם הנוכחי הוצגה לראשונה בשנת 2015 וזכתה לשבחים רבים על עיצוב ה-SUV האופנתי והאותנטי שלה, קומפקטית מבחוץ ומרווחת מבפנים, וכמובן גם על ביצועי השטח הטובים שלה בדגמי 4X4 עם נעילה חשמלית חכמה. בשנת 2019 עבר הדגם ריענון עם חזית חדשה וחותמת תאורה חדשה מאחור, כאשר מתחת למכסה המנוע קיבלה הויטארה מנוע טורבו עוצמתי בהספק של 140 כ"ס.

 

משנת 2015 נמסרו כ 16,000 דגמי ויטארה כאשר רובם, 87% שווקו ללקוח הפרטי. תמהיל סוג ההנעה הינו 65% 2X4 ו 35% 4X4.

 

עיצוב חוץ

הויטארה מבטאת את מורשת עיצוב ה-SUV של סוזוקי עם נוכחות בולטת. החזית בעלת מראה מוצק, והפגוש הקדמי עם מוטיב ה"טרפז" מעיד על אחיזה חזקה בקרקע. הקווים המאפיינים את צידי הרכב מזכירים את הדור הראשון של ויטארה משנת 1988.

 

פנסי לד חדשים משלימים מראה אווירודינאמי של הויטארה.

 

סוזוקי קרוסאובר היברידית

 

צילום: סוזוקי

 

החל מיוני 2021 תשווק סוזוקי קרוסאובר בטכנולוגיה היברידית עם מנוע 1.4 טורבו וסוללה במתח 48V, כאשר דגמי הבנזין 1.4 טורבו ימשיכו להיות משווקים במקביל.

 

חסכונית יותר ונקייה יותר

קרוסאובר היברידית מציגה פליטת 2CO נמוכה יותר ב-20% מדגמי הבנזין.

הפליטה (2CO) המעודכנת בדגמים ההיברידים עומדת על 127 גרם בעוד שבדגמי הבנזין עמדה הפליטה על 157 גרם.

צריכת דלק: קרוסאובר היברידית מציגה שיפור משמעותי של 17% ! בצריכת דלק לעומת דגמי הבנזין.

קרוסאובר 1.4 טורבו היברידית: 16.85 ק"מ/ל' לעומת קרוסאובר 1.4 טורבו בנזין: 14.40 ק"מ/ל'

ירוקה יותר: קרוסאובר היברידית תוצב בקבוצת זיהום 4  עם ציון ירוק של 166, לעומת קבוצת זיהום 8 (ציון ירוק 189) בדגמי הבנזין הנוכחיים.

הקרוסאובר ההיברידית תזכה את משתמשי הרכב הצמוד בשווי שימוש מופחת (החזר 500 ₪).

 

מאובזרת יותר

קרוסאובר החדשה מאובזרת יותר! בנוסף לטכנולוגית ההנעה החדשה, נוספו גם חיישני תאורה אוטומטית, חיישני גשם, מתגי בלוטות' מההגה לשליטה מלאה על מערכת המולטימדיה, מראה פנימית נגד סנוור והפנסים הראשיים הפכו מהלוגן לפנסי לד יוקרתיים.

 

רמות גימור

הקרוסאובר משווקת ברמת גימור אחת וגבוהה (GLX) הכוללת שבע כריות אוויר, פנסי לד (חדש בדגם), בלימה אוטונומית בטכנולוגיית רדאר, חיישני תאורה וגשם אוטומטיים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים דיגיטלית נפרדת לנהג ולנוסע (Dual Zone), שמשות כהות, כניסה, יציאה והתנעה ללא מפתח, חישוקי סגסוגת 17 אינץ' ומולטימדיה בהתקנה מקומית 8.4 אינץ' עם מערכת הפעלה קולית Wac&Talk.

צבעים: הדגם משווק ב 6 צבעים

 

צילום: סוזוקי

 

מנוע טורבו 1.4 ליטר K14D Boosterjet

מנוע Boosterjet חדש שפותח עם האתוס של סוזוקי להפחתת משקל וגודל, עם תגובה מהירה ועוצמתית. המומנט כעת זמין כבר מ- 1,500 סל"ד ומבטיח תגובת דוושה חזקה ומיידית.

 

המנוע החדש K14D משלב מערכת חשמלית חדשה לתזמון שסתומים משתנה (VVT) לשסתומי היניקה, כמו-גם מזרקי דלק בעיצוב חדש ומשאבת דלק בלחץ גבוה יותר. שסתומי הפליטה נשלטים באמצעות מפעיל VVT הידראולי קונבנציונאלי.

 

צילום: סוזוקי

 

מערכת ה-VVT הכפולה משפרת את ביצועי המנוע על ידי שינוי מתמיד ומדויק של תזמון שסתומי היניקה והפליטה, כך שיתאימו באופן אופטימלי לשילוב הפעלת מנוע הבנזין והמנוע החשמלי.

 

טכנולוגיית Boosterjet היא פיתוח ייעודי של סוזוקי ומאופיינת במנוע עם נפח קטן ומגדש טורבו עוצמתי. המנוע מתאפיין בשיפור ויעילות צריכת הדלק והנאה מנהיגה.

 

ביצועי המנוע מביאים את הקרוסאובר מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות בלבד.

 

צילום: סוזוקי

טכנולוגיה היברידית

הטכנולוגיה ההיברידית במתח V48 מתאפיינת במשקל קל מאוד, כאשר הרכיבים השונים מוסיפים פחות מ-15 ק"ג למשקל הכללי של הרכב.

 

הסוללה הינה מסוג ליתיום-יון המקובל במערכות היברידיות והיא מפעילה מנוע המשולב באלטרנטור בשם ISG -Integrated Starter Generator, העוזר למנוע הבנזין בשלבים שונים בנסיעה. כמו כן תורמת הסוללה לכלל צרכני החשמל (תאורה, שמע ומיזוג אוויר). 

 

סוללת הליתיום-יון המאחסנת אנרגיה חשמלית ממוקמת מתחת למושבים הקדמיים ובכך חוסכת מקום (בניגוד לסוללות בתא המטען). המנוע החשמלי (ISG) המונע ע"י הסוללה תורם להגברת המומנט ומשפר את תחושת הנהיגה וההנאה ע"י האצה חזקה וחלקה.

 

בקרת השלמת מומנט: בהתבסס על מהירות המנוע ומצב המצערת, מחשב הרכב מזהה מתי הנהג מאיץ ומכניס את המנוע החשמלי לפעולה על מנת לספק מומנט נוסף בהאצה.

 

פעולת המנוע החשמלי מיישרת את עקומת הממונט של מגדש הטורבו במנוע K14D Boosterjet ותורמת לכך שהמומנט המקסימלי מושג כבר ב-2,000 סל"ד בלבד. הפעולה מספקת תאוצה חלקה ושקטה יותר.

המנוע החשמלי תורם לפעולה חלקה ושקטה של מערכת ה"עצור וסע", המיועדת לחיסכון בדלק והקטנת פליטת המזהמים מהמנוע.

 

בטוחה ביותר

סוזוקי קרוסאובר היברידית עושה שימוש במערכת בטיחות מקורית ומתקדמת בטכנולוגיית רדאר.

 

בנוסף, הדגם זכה לציון של חמישה כוכבים ביורו NCAP (נבדק בהשקה בשנת 2013) ומאובזר באמצעי הבטיחות הבאים:

  • שבע כריות אוויר מותאמות כסטנדרט
  • בקרת שיוט אדפטיבית לנהיגה רגועה יותר, המאפשרת מרחק בטוח מהרכב שלפנים.

 

מחירים:

סוזוקי קרוסאובר היברידית החדשה תוצע בדגם אחד ברמת גימור GLX גבוהה.

סוזוקי קרוסאובר היברידית GLX אוט' 1.4 טורבו 134,990  ₪

מחירי דגמי הבנזין:

סוזוקי קרוסאובר GLX אוט' 1.4 טורבו 129,990  ₪

 

סוזוקי קרוסאובר – היסטוריה

סוזוקי קרוסאובר הוצגה לראשונה בשנת 2013, כאשר החברה הייתה מהחלוצות שהשיקו את קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים (B-SUV). הקרוסאובר מובילה את טבלת המכירות של הקטגוריה ומאז השקתה בשנת 2013 נמסרו כ-35,500 דגמי קרוסאובר. 84% מהמסירות היו ללקוחות פרטיים.

 

*מקור: משרד הרישוי בין השנים 2014-2021. קטגוריית B-SUV

 

בשנת 2017 זכה הדגם לריענון משמעותי, קיבל חזית אגרסיבית יותר עם נוכחות בולטת ומנוע 1.4 טורבו עוצמתי. בשנת 2019 צויד הדגם במערכת בטיחות אקטיבית מקורית.

 

צילום: סוזוקי

 

מרווח פנימי

תא נוסעים מרווח ומאוורר המיועד למשפחות ולנסיעות ארוכות, עם בסיס גלגלים נדיב של 2,600 מ"מ ואורך כולל של 4,300 מ"מ. תא המטען גדול אף הוא, עם קיבולת של 430 ליטר.

 

בדגם החדש יותקן קיט ניפוח כסטנדרט המחליף את הצמיג החלופי, דבר התורם להורדת  משקל הרכב  הפחתת זיהום אויר, ולשיפור צריכת הדלק.

 

צמיג חלופי יוצע במחיר עלות כאביזר AFTER SALE  ללקוחות שיחפצו בכך.