EVR electric motor line – Photo by: Kseniia Poliak
חברת הסטארט-אפ "EVR Motors" פותחת בהודו מפעל לייצור סלילים המשולבים במנועים חשמליים שפיתחה לכלי רכב.
המפעל בהודו מתאפיין באוטומציה ברמה גבוהה ומייצר סלילים עבור כ-20,000 מנועים בחודש ועפ"י התוכניות היקף הייצור יגדל ל-100,000 מנועים בחודש.
חברת הסטארט אפ הישראלית EVR MOTORS (שמרכז פעילותה בפ"ת) המפתחת מנועים חשמליים פורצי דרך לכלי רכב פותחת מפעל בהודו באזור לייצור סלילים במנה גאומטרי טרפזואידלי בפטנט של החברה.
הסלילים שייוצרו במפעל החדש ישמשו את שותפיה שלEVR בהודו המייצרים מנועים חשמליים על בסיס הטופולוגיה הייחודית שפיתחה EVR והם יספקו את הביקוש למנועים חשמליים בהודו ובשווקים נוספים ברחבי העולם.
המפעל בהודו מתאפיין באוטומציה ברמה גבוהה ומייצר סלילים עבור כ-20,000 מנועים בחודש ועפ"י התוכניות היקף הייצור יגדל ל-100,000 מנועים בחודש.
ניק רוג'רס, שמונה לאחרונה ליו"ר מועצת המנהלים של "EVR": "פתיחת מפעל הייצור החדש היא נקודת ציון משמעותית בהגשמת הייעוד של החברה לשנות את פני שוק כלי הרכב החשמליים באמצעות טכנולוגיות חלוציות".
אור בן שושן שותף ומנהל בקרן "SIBF" שהינה אחת המשקיעות המובילות בחברת EVR Motors: "שוק המנועים החשמליים צומח בצורה משמעותית, ואנחנו שמחים מאוד שחברת הפורטפוליו שלנו, EVR-Motors, הופכת להיות מובילת שוק בתחום. החברה כבר חתמה על הסכמים מסחריים עם חברות בינלאומיות, ואנו בטוחים שבקרוב נדווח על עוד הסכמים משמעותיים שיתרמו להתפתחות העסקית של החברה. אנו מאחלים לחברה הצלחה רבה בהמשך דרכה."
"EVR Motors" פיתחה טופולוגיית מנועים ייחודית עבורה אושרו בשנים האחרונות 11 פטנטים: סטטור טרפזואידלי TS – RFPM (Trapezoidal Stator Radial Flux Permanent Magnet). היא מאפשרת לייצר מנועים קטנים יותר, קלים יותר וזולים יותר שניתן להתאימם על ידי שינויים מינורים לדרישות שונות של לקוחות רבים. גודלם ומשקלם של מנועי EVR קטן ב-30% עד 50% ביחס למנועים חשמליים קיימים ומחירם נמוך יותר באופן משמעותי. המנועים הראשונים של החברה תוכננו עבור כלי רכב דו-גלגליים ותלת גלגליים וניתן להתאימם למגוון רחב של יישומים נוספים. EVR השיגה אבן דרך חשובה בהיבט הפיתוח לאחר בדיקה ותיקוף מוצלחים של קו המוצרים המלא של המנועים החשמליים שלה. קו המוצרים כולל היום ארבע משפחות, מ-6kW ועד למנועי 150kW ששוקלים 36 ק"ג בלבד. מגוון זה מאפשר ל-EVR להרחיב את פעילותה מכלי רכב דו ותלת גלגליים למכוניות משפחתיות, משאיות קלות ואוטובוסים חשמליים.
"EVR Motors" נתמכת על ידי קבוצת משקיעים בהובלת מריוס נכט, אחת הדמויות המובילות בישראל ביזמות סדרתית, בייסוד חברות טכנולוגיה ובהשקעות בהיי טק. בימים אלה שוקדת EVR על סבב גיוס במטרה להאיץ את החדירה לשוק, להגדיל את כושר הייצור ולפתח מנועים נוספים. בראשות "EVR" עומד המנכ"ל עפר דורון, ששימש בתפקידו הקודם כמנהל מפעל החלל של התעשייה האווירית, והוביל את צוות התעשיה האווירית שתכנן ובנה את החללית "בראשית" של SpaceIL.
"EVR Motors" נוסדה בידי הנשיא ומנהל התפעול הנוכחי של החברה אלי רוזינסקי, יחד עם ויקטור כסלו ורוסלן שבינסקי. החברה מעסיקה 45 עובדים בפתח תקווה ובהודו, ביניהם חמישה בעלי דוקטורט, מהנדסים, צוות הרכבת מנועים וקבוצת בקרה וניסויים.