כותרות אחרונות
Search

הקמת בריכת שחיה.

צילום: אמנות הגינה הקסומה – עיצוב, הקמת גינות ובריכות שחיה ביתיות.

 

הקמת בריכת שחיה.

בניית בריכות פרטיות הופכות להיות חלק אינטגרלי מהגינה הישראלית. בריכה בחצר תאפשר להעביר את כל עונת הקיץ בהשתכשכות מרעננת, במשחק או שחייה עם הילדים, תוך שמירה על פרטיות המשפחה והדיירים.  היה ומחליטים להקים בריכה בחצר, ההמלצה תהייה לעשות את זה בליווי של איש מקצוע שמבין בתחום ויש לו ניסיון כדי שידע להתאים לכם את סוג הבריכה שתתאים לרצונות, לתנאים הקיימים ולאילוצים שלכם. תהליך ההקמה יכלול כמה וכמה שלבים כגון תכנון מקדים של המיקום והמידות, הוצאת היתר במידת הצורך, בחירה בניקוז, חיטוי, תאורה, חיפוי ועוד. כפי שניתן להבין מדובר בהשקעה כספית גדולה, ולכן רצוי להיעזר באיש מקצוע שידע לשים לב לפרטים הקטנים ויחסוך כסף רב על טעויות עתידיות.

 

סוגים נפוצים של בריכות שחיה:

סוגי הבריכות הקיימים והשכיחים ביותר כיום הם:

בריכת בטון  – בריכה זו נחשבת למומלצת ביותר לבית פרטי, בית עסק או בית מלון. הקמתה תימשך לפחות חודש ימים ויותר כשמהלך ההקמה יידרש לחפור בור באדמה. בנוסף, היא מצריכה היתר בנייה בשל היותה מבנה קבע שזה גם יתרונה המשמעותי בזמן שהבטון ממנו היא עשויה, מקנה לה את העמידות לאורך שנים. ניתן לעצב אותה בסגנונות שונים, דוגמאות, תוספות וצביעה במבחר גוונים. כמו כן, ניתן להוסיף לה חיפוי קרמיקה או אבני פסיפס, מפל מים, מגלשה וכו'. יתרון מהותי בבחירה זו שההשקעה בהקמתה תוכל לעלות את ערך הנכס במידה ומתכוונים בעתיד למכור את הבית.  

בריכות פיברגלס – מדובר בבריכות שמגיעות בגודל קבוע שנקבע מבעוד מועד. הן מגיעות גם במגוון של צבעים ועיצובים לפי דרישה. גם כאן יידרשו שינויים בחצר וחפירה של בור, לכן יהיה צורך באיש מקצוע. בריכת פיברגלס זולה יותר מבריכת בטון ועל מנת שתחזיק מעמד לאורך זמן יש צורך לרוקן ממנה את המים בתקופת החורף במטרה לשמור על יציבות מרבית.

בריכה מתועשת – בריכה שכל הדפנות שלה עשויות מפלטות של חומר מוקשח. לאחר יציקת הקרקעית – היא הופכת למקשה אחת, ולאחר מכן מחפים ביריעות PVC  איכותיות. היא נחשבת לבריכה עמידה, איכותית ובעלת גימור מרשים ויפה. יתרונות נוספים שלה הם שניתן ליישם בה את כל הפונקציות של בריכת בטון כגון – (חימום, מערכות שחיה נגד הזרם, ג'קוזי ועוד…) אולם לא ניתן לחפות אותה בפסיפס או בסוג אבן אחר אלא רק ביריעות PVC.

היתר לבניית בריכה –  הקמה של כל מבנה קבע בחצר הבית הוא פרויקט בעל מורכבות שדורש חפירת בור באדמה ויציקה של חומרים חזקים, מה שמשנה את הנוף הסביבתי והן את התשתיות של השטח הקיים. לצורך זה מוכרחים לקבל אישור מהרשות המקומית ומהוועדה לתכנון ובניה בטרם מתחילים בהקמה מבנה קבע. האדריכל שיעסוק בנושא ידע להכין בטרם עת תכנית מקצועית לפי התקנות של התב"ע בהלימה לרצונות הלקוח, וידע לבצע את כל התהליך אל מול הרשויות הרלוונטיות. זמן קבלה של היתר לבניית בריכה פרטית יכול לנוע בין שלושה חודשים לשנה. בטרם תיגשו לאיש מקצוע שישיג את ההיתר, מוטב להחליט לגבי הבחירה המידות והמיקום של הבריכה.

 

צילום: אמנות הגינה הקסומה – עיצוב, הקמת גינות ובריכות שחיה ביתיות.

 

השלבים הנכונים להקמת בריכה:

בניית בריכה פרטית לרוב תתחלק ל – 5 שלבים:

  1. חפירה – נדרש יהיה לחפור בור בשטח, מטר אחד יותר מהמידות שלה. כמו כן, באותו הזמן יש לקחת בחשבון גם את האזור שמיועד לחדר המכונות.
  2. יציקה – יוצקים את החומר בבטון, או שיוצרים "רפסודה צפה" על בסיס מצע מהודק – במקרה של בריכה מתועשת. לאחר מכן בונים את התשתית ואת הקירות כשבמקביל הקבלן מטמיע את צינורות החשמל ואת מערכת האינסטלציה.
  3. איטום – שלב אקוטי שהוא מספק את האיטום ההרמטי מפני דליפה של מים. יש לוודא שמודבר בחומרי איטום איכותיים בעלי תו תקן.
  4. בדיקת הצפה – לפני שמחפים את הבריכה בחיפוי כלשהו יש לוודא שהיא אכן אטומה. יש למלא את מאגר המים ולסמן גובה. היה והמים נותרו באותו הגובה לימים ספורים, מסיקים כי היא אטומה ואין נזילה וניתן להמשיך לשלב הבא. אם נרשמת ירידה בכמות המים, יש לבצע איטום נוסף ולאחר מכן בדיקה נוספת.
  5. ריצוף וגימור – כעת שווידאנו כי רמת האטימות מושלמת ניתן לצפות בחיפויים שונים במנעד גוונים (כאשר בבריכה מתועשת רק ביריעות – PVC ), צריך להוסיף אבזור כמו סולם, מקפצה וכו'…