כותרות אחרונות
Search

הקינוחים הטבעוניים הפופולאריים ביותר.

צילום:freepik

 

הקינוחים הטבעוניים הפופולאריים ביותר.

מהיום, טבעונים נהנים יותר! אם עד היום בהיתם בערגה בעוגות שוקולד עסיסיות ונוטפות חמאה וחשבתם שלעולם לא תזכו להתאחד עוד עם עוגת גבינה אפויה, אנחנו כאן כדי לספר לכם שאפשר גם אחרת – ושהחלופה לא פחות טעימה מהמקור. הנה כמה רעיונות לקינוחים טבעוניים מדהימים המהווים תחליף מצוין למקור הלא טבעוני, כולל טיפים להכנה מיטבית. בתאבון ובהנאה!

 

  1. עוגת שוקולד טבעונית עם גנאש שוקולד טבעוני

היא עשירה, היא טעימה, סופר קלה להכנה והכי חשוב – טבעונית! קשה שלא להעריך את החיים הטובים כשמתענגים על פרוסת שוקולד נימוחה ואוורירית, וכשבוחרים באפשרות הטבעונית נהנים גם ממצפון נקי ושמח.

 

עוגת שוקולד עם שכבת גנאש שוקולדי היא לגמרי ההנאה שבכל העולמות: עם טעמים עזים מבלי להיות דומיננטית מאוד, עשירה אבל לא מאוד וגם סופר קלה להכנה.

 

את המצרכים היבשים מערבבים יחד בקערה ואת המצרכים הרטובים, המהווים את החלופה הטבעונית לזו הקלאסית, בקערה נוספת. מצרכים כמו חלב קוקוס, שמן, תמצית וניל ואפילו חומץ הופכים יחד למסה אוורירית ונפלאה, ולצורך הגנאש נערבב יחד חלב קוקוס עם שוקולד מריר טבעוני. התוצאה מהממת!

 

  1. עוגת גזר טבעונית עם ציפוי מייפל

להכין עוגת גזר טבעונית זה לא אתגר גדול (יש שיאמרו שזה אפילו בריא), אך העוגה שלפניכם מגיעה עם טוויסט משמח של ציפוי שמנת (טבעוני, כמובן) ומייפל. בקערה אחת, סופר קל להכנה, 100% טבעוני ואפילו ללא גלוטן.

 

התחליף לביצים במקרה הזה מתקבל מ"ביצי פשתן", המורכבות מכף זרעי פשתן טחונים ושלוש כפות מים. זהו תחליף נפלא ויציב שמסמיך את העוגה ולא כדאי לוותר עליו. את הציפוי לעוגה אפשר להכין מכל שכבה קרמית שאתם אוהבים, אך התוצאה ההרמונית ביותר תתקבל עם שכבת קרם בטעמי וניל, המתקבלת משילוב בין קצפת טבעונית, וניל וקרם קוקוס. פשוט מערבבים את כל המצרכים היטב, מוזגים לתבנית בגודל המתאים ולאחר אפייה מתאימה פשוט נהנים.

 

צילום:freepik

 

  1. עוגת גבינה טבעונית

על אף שקיים דיסוננס טבעי בין המילים "גבינה" ל"טבעוני", העוגה שלפניכם מפריכה אותו ומוכיחה שלפעמים התחליף יכול להתעלות על המקור. אל תחששו שמא התחליפים לא יערבו לחיכם של אורחים סקפטיים או שהעוגה לא תיראה מרשימה מספיק, היא לגמרי כן!

 

מה מחליף את המצרכים הקלאסיים? במקרה שלנו, נשתמש בחמאה טבעונית/ שמן קוקוס, ממרח סויה, שוקולד צ'יפס פרווה וקצפת טבעונית. יתר המצרכים נותרים כשהיו.

 

ממש כמו עוגת גבינה אפויה סטנדרטית, גם כאן מומלץ להשתמש במצרכים בטמפרטורת החדר ולאפות את העוגה לאט כדי שלא יתפתחו סדקים ובועות כלואות. בנוסף, כדאי שלא לערבב יותר מדי את הבלילה, עצרו כשהמצרכים מגיעים לאיחוד. את העוגה אופים בטמפרטורה נמוכה (כ-160 מעלות) כ-70-75 דקות. כיצד נדע שהעוגה מוכנה? הביטו בחלקה המרכזי (קוטר של כ-3 ס"מ במרכז העוגה) ונענעו אותה קלות. רק המרכז נשאר רוטט אך יתר העוגה יציב? זה הסימן לכך שהיא מוכנה!

 

כדי לחלץ את העוגה בצורה אחידה, כדאי לעשות זאת מיד כשהעוגה יוצאת מהתנור. פשוט החדירו סכין דק בדופן התבנית ולאחר שהיא תתקרר תוכלו לחלץ אותה בקלות. ככל שהתבנית שתבחרו תהיה קטנה יותר, כך המסה תהיה גבוהה יותר, וככל שהעוגה תנוח יותר זמן במקרר (אפילו 12 שעות), כך היא תהפוך ליציבה והטעמים שבה יהיו עשירים יותר.

 

בהקשר הזה, קבלו טיפ נוסף: העדיפו להשתמש בתבנית קפיצית, המיועדת בדיוק לצורך העברת עוגות מהתבנית המקורית למגש מרשים ויפה. ואפרופו מרשים ויפה, גם אם העוגה נסדקה מעט ובוודאי אם מתחשק לכם לשדרג אותה כדי שתהיה חגיגית יותר, תוכלו להכין שכבת קצפת טבעונית או פשוט לבזוק אבקת סוכר.

 

  1. עוגת קפה טבעונית

עצרו הכל, נמצאה העוגה המושלמת לצד כוס הקפה: עוגת קפה! עם טעמים עדינים של קינמון, מרקם אוורירי וטעמי קפה דומיננטיים אך רכים, מובטחת לכם חגיגת טעמים נפלאה. אם תרצו לשדרג את העוגה עוד קצת, תוכלו להוסיף לבלילה פירות יער (ייבשו אותם היטב לפני ההכנסה לבלילה, כדי שלא יתווספו נוזלים מיותרים).

 

בבסיס העוגה תמצאו מרכיבים כמו סוכר חום, חמאה טבעונית וקינמון, לצד חלב צמחי (תוכלו להשתמש בכל חלב צמחי שאתם אוהבים – שקדים, שיבולת שועל, אורז, קוקוס ועוד), רסק תפוחים, תמצית וניל וכמובן – קפה!