כותרות אחרונות
Search

הפתרון לעסקים שנפגעו במשבר: הקרן הייעודית בערבות המדינה לקורונה.

סניף בנק מרכנתיל – צילום: יח"צ "מרכנתיל דיסקונט"

 

הפתרון לעסקים שנפגעו במשבר:

הקרן הייעודית בערבות המדינה לקורונה. 

היתרון של בנק "מרכנתיל" בהלוואות מהקרן.

 

שנת 2020 – שנת משבר הקורונה, תיזכר לדורות כאסון כלכלי עולמי לעסקים. עסקים רבים בישראל, כמו גם ברחבי העולם, ספגו פגיעה אנושה וחלקם לא הצליחו להתאושש ולשוב לפעילות.

 

גדי שובל, מנהל מחלקת הקרנות לעסקים בבנק "מרכנתיל" – צילום: יח"צ "מרכנתיל דיסקונט"

 

גדי שובל, מנהל מחלקת הקרנות לעסקים בבנק מרכנתיל: "המאפיין המהותי ביותר של משבר הקורונה הוא העדר התקדימים, ומזה, העדר הפתרונות המובנים והמוכנים, במובן הבריאותי ובמובן הכלכלי. הקרן הייעודית בערבות מדינה לקורונה היא כלי נוסף בארגז הכלים של עסקים בבואם להתמודד עם המשבר, יחד עם המענקים וההקלות השונות ".

 

החל ממרץ 2020, חלה מהפכה בהלוואות בערבות המדינה. בניגוד לקרנות הוותיקות שנועדו לעודד צמיחה עסקית ומקומות עבודה חדשים, הקרן הייעודית להתמודדות עם השלכות נגיף הקורונה משפרת את יכולת ההישרדות של העסק, ועוזרת לו בדיוק במקומות שבהן הוא מתקשה – בתזרים היומיומי. המאפיינים של הקרן עודכנו כך שיתאימו למטרה הלא שגרתית שלה – ולכן קוצרה תקופת הטיפול בבקשה, שיעורי המינוף הוגדלו, הבטוחות הנדרשות נמוכות יותר, וההטבה המשמעותית ביותר – גרייס ארוך על הקרן ומימון של המדינה לריבית בהלוואות אלה.

 

בראיון לג'רוזלם פוסט מסביר מר גדי שובל מנהל מחלקת הקרנות לעסקים בבנק מרכתיל.

"מי הם עיקר העסקים שפונים לקרן הייעודית לקבלת הלוואות?"

"אין לפונים מאפיין ייחודי – מדובר בעסקים מגוונים מאוד בתחום פעילותם וגודלם. דהיינו, עסקים קטנים, בינוניים, חברות גדולות מבוססות, עמותות וארגונים שונים".

 

סניף "בנק מרכנתיל" – צילום: יח"צ "מרכנתיל דיסקונט"

 

מהם היתרונות לעסקים בהלוואה מהקרן לקורונה בערבות המדינה?

"בעלי העסקים נהנים מהלוואה בתנאים מועדפים: ריבית נמוכה יחסית של P+1.5% , שיעורי בטוחה נמוכים של 5% בלבד, מינוף של עד 40% מהמחזור השנתי, גרייס על קרן ההלוואה למשך 12 חודשים ומימון עלות הריבית ע"י המדינה, במשך השנה הראשונה. כל אלו אמורים  לאפשר  לעסקים לצלוח את המשבר. מאחר ומדובר בהטבה מהותית לעסקים על חשבונה של המדינה, מוטלות על הלווים מגבלות מסוימות כדי למנוע שימוש לרעה בכספי הקרן".

 

מה היתרון של "בנק מרכנתיל" בהלוואות מהקרן?

"אנו פעילים בקרנות מזה שנים רבות, גם בקרנות וותיקות מאוד, וצברנו את המוניטין שלנו בתחום לאחר שהעמדנו למעלה מ- 5 מיליארד שקלים עד סוף שנת 2019. בבנק קיימת יחידה ותיקה  ומנוסה  ובנקאים מקצועיים ב 73 סניפים, ולכן היעילות שלנו בטיפול בבקשות המוגשות לקרן ובניהול התיק לאחר העמדת ההלוואה גבוהה יותר.  בנוסף, אנו מספקים ערך מוסף משמעותי וחשוב של ליווי מעמיק ומקיף לעסקים קטנים ובינוניים, בחינת מכלול הוצאות המימון של העסק והתאמת מוצרים ללקוחות. הבנק נערך מראש לזרם הבקשות האדיר מאז אפריל,  ועד כה הועמדו יותר מ- 4,000  הלוואות קורונה בבנק, והיד עוד נטויה."

 

"חשוב לציין, כי אין באמור כדי להוות המלצה או הצעה למתן הלוואה כלשהי ואינו מהווה ייעוץ או מחליף לשיקול דעת עצמאי של הלקוח ולצורך בבחינת בקשת הלוואה בהתחשב בנתונים ובצרכי הלקוח. האמור כאן משקף את דעותיהם והערכותיהם של עורכיו למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. הניתוח במאמר זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל".