כותרות אחרונות
Search

הפסיכולוגים של אפליקציית "זיגמונד" ושל מרכז "חברים" משיקים מפגש קבוצתי תומך, ללא תשלום לבני נוער המפונים מבתיהם.

הטינדר של עולם בריאות הנפש – פלטפורמת "זיגמונד" – צילום: יח"צ

 

הפסיכולוגים של אפליקציית "זיגמונד" ושל מרכז "חברים" משיקים מפגש קבוצתי תומך, ללא תשלום, לבני נוער המפונים מבתיהם.

נכון לכתיבת שורות אלה, כ-120 אלף מפונים מהדרום והצפון, שוכנים בדירות שכורות ובתי מלון בעיקר במרכז הארץ, מתוכם אלפי בנות ובני נוער נקרעו מחדרם, ביתם, סביבתם, חבריהם, חיי היום יום הרגילים, מהשגרה של להתכונן לבגרויות ולהיות מוטרדים במה שבנות ובני נוער בגילם מוטרדים ונאלצים לחיות כפליטים, עם עתיד ללא וודאות, ללא וודאות כלכלית ותעסוקתית להוריהם וחיים בתלישות קבועה מזה 8 חודשים.

 

כל אלה מתווספים לזוועות הנוראות שחוו נוער יישובי וקיבוצי עוטף עזה, שנולדו למציאות של קסאמים, אך רובם נחשפו לזוועות הכי קשות שה7.10.2023 הביא עימו, אחרים שנאלצו לשהות שעות ארוכות בממ"דים ונוער הצפון שעדים לשריפת בתים ויערות וליתר ההשלכות של המלחמה כאיבוד פרנסה וכמובן סכנה גדולה לחזור גם לשם לאימת ההפגזות. כולם מצויים במצב של סטרס מתמשך, טראומה או פוסט טראומה, שמחייבים טיפול.

 

כאן הפסיכולוגים של אפליקציית "זיגמונד" ומרכז "חברים" מציעים את עזרתם:

 

נתנאל זינגבוים יזם ופסיכולוג קליני – פלטפורמת "זיגמונד" – צילום :יח"צ

 

נתנאל זינגבוים מייסד פלטפורמת "זיגמונד": ההשלכות הנפשיות של המלחמה ניכרות בכולנו ובפרט כשזה נוגע לבנות ובני נוער. הם חשופים לרשתות החברתיות וצורכים מידע מהימן ופחות מהימן, בצורה רציפה וללא תיווך. משום כך, חשוב לכנס אותם, להקשיב להם  ולהוות יד מתווכת לכאוס שהם חשופים אליו. לשם כך חברנו למרכז "חברים" אשר מתמקדים בטיפול בבני נוער בתוך מסגרות קבוצתיות. אנחנו והם נביא את הפסיכולוגים העוסקים בפוסט טראומה ובנוער ויחד נייצר מעגלי תמיכה, הקשבה והכוונה, לכל בני הנוער המפונים מהצפון והדרום, שירצו להשתתף. הסדנה כמובן חינמית ותתקיים במרכז "חברים" ברחוב נמירובר 2 רמת החייל התל אביב. כולכם מוזמנים לפנות אלינו דרך עמוד הפייסבוק של זיגמונד".

 

דוקטור אלון וסרמן ממייסדי "חברים" – צילום: יח"צ

 

ד"ר אלון וסרמן ממייסדי "חברים": "חברים" הוקם כמרכז אשר שם לעצמו מטרה לעזור לילדים, בני נוער ומבוגרים לשפר את יכולתם החברתית. הרעיון הוא להתפתח באופן אישי בנוכחות אחרים משמעותיים בקבוצת שייכות. העוצמה שבטיפול הקבוצתי מהווה כח מניע לשינוי וצמיחה, המתקיים באופן רלוונטי לחיים האמיתיים. בתקופה כה קשה ומורכבת לכולנו, התמיכה הפוטנציאלית מקבוצת השווים, יכולה לעשות שינוי דרמטי לטובה בהתמודדות עבור כל כך הרבה בנות ובני נוער הנמצאים במצוקה מתמשכת.

 

אתר זיגמונד , טלפון: 053-3025849

הורדות אפליקציית זיגמונד: לאנדרואיד , לאייפון

 

פלטפורמת "זיגמונד" – צילום: יח"צ

 

פלטפורמת "זיגמונד" הוקמה בהמשך לחוויית הלחימה של היזם שלה, נתנאל זינגבוים. במסגרת שירותו הצבאי ביחידת אגוז, שימש כקלע וחבלן ולחם במלחמת "צוק איתן" ב2014, כשהוא חווה חוויית כמעט-מוות ורואה את חבריו נפצעים לידו, חלקם מתו. בזמנו לא ניתן דגש מהמערכות הצבאיות והמעטפת של הלוחמים, בכל האמור לפוסט טראומה. חוויה זו עיצבה את השקפת עולמו ושלחה אותו ללמוד פסיכולוגיה. בעבור שנים ואחרי שני תארים, הקים את פלטפורמת "זיגמונד", שמורכבת מאתר ואפליקציה, מציעה חיבור לכ-750 פסיכולוגים ופסיכולוגיות, המותאמים לכל אדם באופן אישי על פי העדפותיו, מיקום גיאוגרפי, תכיפות ודחיפות הטיפול ועל פי שיקולי תקציב. האלגוריתם יודע להציע גם מטפלים שנמצאים בהסדר עם קופות החולים. הייתרון הגדול – ישנה זמינות מיידית, בניגוד לתורים הרגילים בקופות החולים (אשר עשויים להמשך בין שנה וחצי לשנתיים).

 

מרכז "חברים – טיפול פסיכולוגי בקבוצה" – החיים החברתיים מהווים נדבך משמעותי ביותר בחייו של כל אדם. חיי חברה מאוזנים, מהווים עוגן משמעותי בגיל ההתבגרות ומשפרים את התפקוד בכל תחום. לעומת זאת, היעדר חברים או קיומם של קשרים מזיקים, גורמים לצער וצובעים את החיים באפור. בעידן שלנו, ילדים ובני נוער רבים סובלים מקשיים חברתיים. הקושי יכול לנבוע מחרדה חברתית, הפרעת קשב וריכוז, קושי רגשי המתפרץ בקשר עם החברים ועוד. אנו ב"חברים" מספקים סביבה טיפולית מקצועית, תומכת ומאתגרת, המאפשרת לבנות ובני נוער, ילדות וילדים, לשפר את כישוריהם החברתיים, תוך כדי שיחה ומשחק קבוצתי.