כותרות אחרונות
Search

הנוער העובד והלומד ודרור ישראל מגויסות למערכה.

ייצור אמצעי נעילה פנימיים לממדים – צילום: יח"צ

 

הנוער העובד והלומד ודרור ישראל מגויסות למערכה.

עזרה ראשונה חינוכית-רגשית לתושבי העוטף ברחבי הארץ, שמרתפיה לעובדי בתי החולים וייצור אמצעי נעילה פנימיים לממ״דים: תנועת דרור-ישראל יחד עם קן הנוער העובד והלומד– מגויסת כולה בימים אלו לטובת התנדבות וסיוע לתושבי הדרום לחיילי צה"ל ולבני משפחתם במסגרת מלחמת "חרבות ברזל", כאשר אלפי חניכים, מדריכים ומחנכים נרתמו בכל רחבי הארץ.

 

עמר ברט, דובר דרור-ישראל: "מרגע שפרצה המלחמה התנועה התגייסה עם כל כוחותיה החינוכיים. מדריכים הלכו להפעיל שמרטפיות בבתי חולים לילדי צוותי הרפואה. כשהתחילו להגיע המפונים מישובי עוטף עזה למלונות ברחבי הארץ המדריכים שלנו הגיעו לשם כדי לתת עזרה ראשונה חינוכית-רגשית. אנחנו פועלים בקרב למעלה מ-11,000 מפונים מהעוטף יחד עם הנוער העובד והלומד בהדרכה וחינוך של הפעוטות, הילדים והנוער שזקוקים כל כך לאנשי חינוך טובים בשעה הקשה הזו."

 

נעמה ברנשטיין, דוברת הנוער העובד והלומד: "גם בימים קשים אלו, תנועת הנוער העובד והלומד פועלת בקרב כלל חניכיה.  מדריכי וחניכי התנועה מתגייסים למשימה הלאומית- מדריכים, מלווים ומסייעים לקהילות המפונים בכל אשר הם צריכים. התנועה פועלת בעשרות מוקדי פעילות שהוקמו בשבוע האחרון למפוני הישובים בעוטף ובדרום. מלווה את מרכזי הקליטה המפונים בבית שאן ונתניה ומפעילה שמרטפיות לילדי עובדים חיוניים. נמשיך להיות עם חניכינו איפה שהם".

 

ייצור אמצעי נעילה פנימיים לממדים – צילום: יח"צ

 

הענקת עזרה ראשונה חינוכית-רגשית לתושבי העוטף:

חברי התנועה מארחים כ-200 מפונים מקיבוץ ארז ועוד משפחות רבות משדרות ואשקלון במצפה רמון ומפעילה עוד עשרות מוקדי פעילות למפונים ברחבי הארץ.

 

דואגים לעזרה ראשונה חינוכית-רגשית, למזון, לינה ולפעילות להפגת המתחים. מדובר בתמיכה של ממש בלחימה.

 

לילדים יש לא מעט חוויות קשות ודחק וניכר הצורך במגע חינוכי. אנשי החינוך בתנועה מתווכים לילדים בצורה נכונה ורגישה את המציאות הקשה בדגש מיוחד על מתן מענים רגשיים וחברתיים בהתאם לגיל הרלוונטי, החל מגן ועד י"ב , המטרה היא חיזוק תחושת השייכות והביטחון, עידוד ושיתוף רגשי וחברתי ושמירה על שגרה וסדר יום עד כמה שניתן.

 

ייצור אמצעי נעילה פנימיים לממדים – צילום: יח"צ

 

יצירת אמצעי נעילה פנימיים לממ״דים:

ביום ראשון אחה״צ לאחר יממה של לחימה, הגעת הידיעות מהדרום והתחממות בגזרה בצפון הבין חן ברק, חבר קיבוץ שניר ומחנך ייצור דיגיטלי ב דרור גליל – התיכון החברתי למקצועות המחר, שהצורך הבטחוני של העורף הוא היכולת לנעול את הממ״ד מבפנים.  ממ״ד בישראל בנוי להגן מפני התקפה כימית ולא מפני חדירת מחבלים. תוך שעה כבר היה תכנון ודגם. למחרת הגענו לסדנת ייצור דיגיטלי בתיכון דרור גליל ברביד של משרד העבודה ברשת דרור בתי חינוך. ובשיתוף עם תוכנית ״שותפים״ ייצרנו את הדגמים השונים שמתאימים למידות שונות של ממ״דים. התחלנו לייצר במרץ אמצעי נעילה פנימיים של ממ״דים על מנת לפזר ביישובי הצפון. מהפרסום שלנו זה כבר תפס תאוצה ועוד בתי ספר ועוד ארגונים הבינו החלו לרתום את עצמם למענה על הצורך. קיבלנו הזמנות מפיקוד העורף וממועצות הצפון. היום אנחנו כבר מייצרים בכמויות ע״י חניכים שהגיעו כדי לפזר במהרה את היחידות השונות ליישובים.

 

הפעלת שמרטפייה לעובדי בתי החולים:

דרור-ישראל יחד עם קן הנוער העובד והלומד פעלו להקמת שמרטפייה לילדי עובדים חיוניים בבי"ח ברזילי ושיבא. נותנים מענה באמצעות עזרה ראשונה חינוכית-רגשית לילדי הצוותים הרפואיים שעובדים מסביב לשעון ומצילים חיים.  לילדים יש הרבה חוויות קשות, דחק וצורך במגע חינוכי. בתנועה דואגים לתווך לילדים בצורה נכונה ורגישה את המציאות הקשה בדגש מיוחד על מתן מענים רגשיים וחברתיים בהתאם לגיל הרלוונטי, החל מגן ועד י"ב

 

מידע נוסף באתר התרומה https://bit.ly/Drorotef