כותרות אחרונות
Search

ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית אופנועי KTM, משיקה בישראל את ה- 390 Enduro R החדש.

390 Enduro R – צילום: יצרן

 

ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית אופנועי KTM, משיקה בישראל את ה-390 Enduro R החדש.

דגם חדש לגמרי המיועד כשמו לרכיבת אנדורו קשוחה ומהנה , אך במקביל גם לשימוש יומיומי מגוון ובכך הוא קובע רף חדש בעולם הדו-גלגלי, בהתאם לפילוסופיית READY TO 

RACE.

* ה-390 ENDURO R מצויד במתלים מתקדמים, חישוקי שטח חזקים וצמיגים ייעודיים, מציע מבנה ארגונומי רזה ומשקל קל כדי לקחת את רוכביו הכי עמוק שניתן להגיע בשטח והכי חשוב, ברכיבה רצופה מהבית וחזרה על הכביש

* דגם זה יוצר קטגוריה חדשה של אופנועים רב-שימושיים, אשר יודעים להיות עתירי יכולות בשטח וכן לשמש גם לרכיבה יומיומית בזכות הנדסה חכמה ורכיבים עמידים ולכן נחשב לפורץ דרך בתחומו.

* מחיר: החל מ-43,990 שקל (כולל מע"מ וכולל אגרת רישוי)

 

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, משיקה בישראל את ה-390 Enduro R. דגם חדש ונוסף אשר מסמל את חזרת המותג לפעילות מלאה ובעוצמה רבה. ה-390 Enduro R נועד לרכיבת שטח אגרסיבית, הודות לשימוש במכלולי קצה וארגונומיה הדומה מאוד לעולמות אופנועי האנדורו לרבות משקל קל וחישוקים גדולים. עם זאת, הוא מציע דו-שימושיות בולטת עם היכולת לשמש גם כאופנוע יומיום.

 

390 Enduro R – צילום: יצרן

 

390 Enduro R

אם ה-390 SMC-R שהושק לאחרונה לקח אותנו לקצוות היכולת במסלול הסופרמוטו, הרי שה- KTM 390 ENDURO R כבר לוקח אותנו עמוק אל השטח הטכני. זהו אופנוע שטח קשוח ועתיר יכולות, אבל גם דו-שימושי ומתאים גם לג'ונגל העירוני. KTM למעשה נכנסים לסגמנט חדש בשוק הדו-גלגלי עם דגם שמציע מתלים ארוכי-מהלך, גלגלי 21/18 אינץ', לוח מחוונים TFT מינימליסטי חדש ויכולת לנתק את מערכות הבקרה האלקטרוניות. עיצובית וארגונומית, KTM 390 ENDURO R נהנה מגוף צר מאוד, הודות למיכל דלק מתכתי בנפח 9 ליטר וגם פירינג המיועד לרכיבת שטח אמיתית. פירינג זה לא רק תורם למראה הצר והכוחני, אלא גם מספק הגנה למכל הדלק ומספק תמיכה לרגלי הרוכבים ברכיבה בעמידה.

 

דגם זה קיבל את הדור החדש של מנועי הצילינדר היחיד של KTM, המכונים LC4c. המנוע תוכנן מחדש עם ראש מנוע ותיבת הילוכים מותאמים לתקן EURO 5.2 והוא גם נהנה ממרווחי טיפולים ארוכים – אחת לכל 10,000 ק"מ. ראש המנוע החדש הוקטן ביחס לעבר ותורם להפחתת משקלו הכללי של המנוע. KTM גם מיקמו כעת את התרמוסטט בתוך ראש המנוע כדי לשפר את בקרת טמפרטורת העבודה של המנוע ויצירת יציבות תרמית בתנאי רכיבה שונים. בראש המנוע נמצאת כעת גם מערכת הזרקת דלק חדשה הממוקמת ישירות מול שסתומי היניקה, כדי להפחית את הסיכוי להצטברות פיח וכדי לייצר ריסוס דלק יעיל יותר המייצר שריפה יעילה בהרבה והפחתה בפליטת המזהמים.

 

390 Enduro R – צילום: יצרן

 

תכנון מחדש לתיבת האוויר מאפשר למקם את המנוע גבוה יותר בשלדה לשם הגדלה נוספת של מרווח הגחון של האופנוע. מערכת הפליטה תוכננה מחדש כדי להתאים לערכים החדשים של המנוע אבל לא רק – היא מצוידת בממיר קטליטי כפול ועשויה מפלדת אל חלד, אשר יחד מייתרים את השימוש בדוד משתיק סופי, מה שגם תורם למשקל קל יותר בשני קילוגרמים. גם תיבת ההילוכים עודכנה עם מהלך קצר יותר של רכיביה הפנימיים, אשר מבצע כעת החלפות מהירות, קלות וחלקות יותר. תיבה זו מציעה גם מצמד מחליק קל ומהיר מבעבר וכן את האפשרות להתקנת מערכת Quickshifter+.

 

ה- 390 ENDURO R מבוסס על שלדת Trellis מפלדה בשני חלקים המשותפת לדגמי ה-DUKE, אך כוללת זווית היגוי שונה, משולשי היגוי מוגבהים ב-25 מ"מ וחיזוקים המתאימים לרכיבת שטח. השלדה החדשה תוכננה גם לספק יותר מקום למערכת הקירור ולארגונומיה המתאימה לרכיבה בעיקר בעמידה בשטח.

 

390 Enduro R – צילום: יצרן

 

המתלים בדגם זה כוללים מזלג קדמי מסוג קרטריג' פתוח, בקוטר 43 מ"מ ועם מהלך של 230 מ"מ. את מזלג זה ניתן לכוון ב-30 שלבי ריבאונד וקומפרשן בהתאם לתנאי הרכיבה והרוכב. הבולם האחורי גם כן מסוג WP APEX כולל כיווני ריבאונד ב-20 שלבים וגם PRELOAD והוא מציע מהלך של 230 מ"מ. בקצה המתלים נמצאים חישוקי 21 מלפנים ו-18 מאחור כשהם נועלים צמיגי שטח קשוחים מסוג Metzeler Karoo 4. על הבלימה אחראית מערכת בלימה BYBRE עם דיסק קדמי בקוטר 285 מ"מ ו-240 מ"מ מאחור. מערכת זו מגיעה עם תגבור ABS הכולל מצב שטח (ניתוק של הגלגל האחורי) ואף מתג ייעודי לכיבוי המערכת לחלוטין, גם בגלגל הקדמי. מערכת זו תישאר כבויה גם בכיבוי האופנוע, ללא צורך להגדיר מחדש את פעולתה בהתנעה הבאה.

 

ה- ENDURO R מגיע עם לוח מחוונים TFT חדש בגודל 4.2 אינץ' עם ממשק משתמש ייחודי המותאם לגודל המסך הקומפקטי. במסך זה ישנה יציאת USB-C כסטנדרט, והמסך כולל ציפוי ייחודי להפחתת סנוור ושיפור הקריאות בשמש ישירה. לוח המחוונים החדש מופעל על ידי מתגים חדשים הכוללים ג'ויסטיק 4 כיווני עם ארגונומיה משופרת ומתגים מוארים. אלה מאפשרים לרוכבים לשלוט בפונקציות שונות של האופנוע, כמו תאורה, מחווני כיוון ומצבי רכיבה, וכמובן, להתממשק עם תכונות קישוריות שמחברות את האופנוע לסמארטפון של הרוכב באמצעות בלוטות'. לוח המחוונים יציג ניווט שלב אחר שלב, ספריית מוזיקה, שיחות נכנסות ויוצאות ומצב שלט רחוק, המאפשר לרוכב לשלוט בטלפון שלו דרך המתגים.

 

390 Enduro R – צילום: יצרן

 

ה- ENDURO R מציע גם מצבי רכיבה STREET ו-OFFROAD. מצב השטח מאפשר יותר החלקה של הגלגל האחורי בהאצה, מה שמקל על הרמת הגלגל הקדמי מעל מכשולים או החלקת הגלגל האחורי לפי הצורך. ברירת המחדל היא מצב STREET, המיועד לשימוש אופטימלי בעיר או בכבישים מהירים. עם זאת, לרוכבים המחפשים שליטה מלאה בשטח, ניתן לכבות לחלוטין את בקרת האחיזה (Motorcycle Traction Control) ולהעביר את השליטה כולה לידי הרוכב. מערכת ניהול המנוע זוכרת את מצב הרכיבה הנבחר ושומרת אותו גם בהתנעה הבאה, ללא צורך להגדירו מחדש. ה- KTM ENDURO R מצויד במערכת ABS דו-ערוצית, בניהול מחשב Bosch 10.3MB.

 

מחיר:

KTM 390 ENDURO R: החל מ-43,990 שקל – מחיר השקה

*המחיר כולל מע"מ וכולל אגרת רישוי