כותרות אחרונות
Search

דרישה – פתיחה מיידית של המסחר בהתאם להחלטות ועדת החוקה חוק ומשפט.

 

 

לכבוד

חה"כ בנימין נתניהו  – ראש הממשלה

חה"כ ישראל כץ – שר האוצר

חה"כ יולי אדלשטיין – שר הבריאות

חה"כ הרב יעקב אשר – יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט

 

מכובדי,

הנדון: פתיחה מיידית של המסחר- בהתאם להחלטות ועדת החוקה חוק ומשפט

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה בישראל, מאגדת בתוכה 400 רשתות מסחר הפרוסות בכ-18,000 חנויות בכל רחבי הארץ והמעסיקות יחדיו כ-300 אלף עובדים.

  • רשתות המסחר סגורות כבר תקופה ארוכה מאד, מתחילת סגר החגים, זאת על אף שהוכח מעל כל ספק כי ניתן לפתוח את המסחר ועדיין לשמור על בריאות הציבור ולהקפיד על ההנחיות.
  • במסגרת דיוני ועדת חוקה שהתקיימו סביב תהליך היציאה לסגר, ועל דעת כלל חברי הועדה, הוחלט כי באיזון בין המשבר הכלכלי אל מול המשבר הבריאותי אין ספק כי רשתות המסחר צריכות להיות בראש רשימת החוזרים לעבודה עם היציאה מהסגר.
  • יו"ר הועדה אף גיבש הסכמות אלו לידי חבילת הסכמות אל מול הממשלה, מהלך שפתח את הדרך לאישור התקנות על ידי רוב חברי הועדה למרות ההסתייגויות הרבות.
  • לאור זאת, הופתענו לגלות כי במסגרת המתווה המתגבש ליציאה מן הסגר, נדחקות רשתות המסחר ונדחקים הקניונים לשלבים מאוחרים מאוד, דבר העלול להוות מכת מוות לרבים מהרשתות.
  • תדהמתנו גברה כאשר שמענו כי הוסכם על חזרת תעשיית הספורט המקצועי לפעילות מיד עם ההקלה בסגר בכדי "לאפשר לאלפי עובדים להתפרנס".
  • עינינו לא צרה חלילה בספורטאי ישראל, אבל האם יתכן שתעשיית הספורט, המקיפה אלפי עובדים ולא נכללה בחבילת ההסכמות שגובשה כאמור לעיל, תקבל קדימות ועדיפות על פני מאות אלפי העובדים ברשתות המסחר? הרי כל בר דעת מבין כי בעוד פעילות הספורט הקבוצתי כוללת בהכרח מגע ישיר בין הספורטאים וללא מסכות, הרי שברשתות המסחר מקפידים הקפדה יתירה על הנחיות התו הסגול ככתבם וכלשונם, לרבות שמירת מרחק, עטיית מסכות, כמות לקוחות בחנות וכו'. אם כן, כיצד זה דווקא תעשיית הספורט יוצאת מהסגר ואילו אנו נדחקים לשלבים הבאים???
  • זוהי עוד הוכחה, אחת מיני רבות, לחוסר ההיגיון הכלכלי והבריאותי, בהמשך סגירת המסחר בעת הזו.

 

אנו שבים וקוראים לממשלה לפתוח לאלתר את המסחר, הן בקניונים והן ברחובות.

אנחנו טובעים,  נגמר לנו החמצן, הוכח שהמסחר אינו מדבק, הגיע הזמן לפתוח!

 

      בברכה,  

דדי ריזל, יו"ר

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה בישראל