כותרות אחרונות
Search

ארץ זבת, חלב, דבש ו- וויסקי – 10 עובדות שלא ידעתם על וויסקי ישראלי.

צילום ארכיון: זיו ברק –  תערוכה 2023 

 

ארץ זבת, חלב, דבש ו- וויסקי – 10 עובדות שלא ידעתם על וויסקי ישראלי.

תערוכת העשור של "וויסקי ישראל" באקספו תל אביב, שמתקיימת ב25-26 בספטמבר, כשבוע לפני ראש השנה, מציגה לפניכם 10 עובדות מעניינות שבטח לא ידעתם על הוויסקי הישראלי. וויסקי בישראל הוא תחום מתפתח ומרתק, המשלב בתוכו מסורת עתיקה וישראליות מודרנית. התערוכה צופנת בתוכה עושר קולינרי שהוויסקי הישראלי מציע, תוך מתן דגש על חיזוק הכלכלה המקומית בתקופה הנוכחית.

 

צילום ארכיון: זיו ברק – תערוכה 2023 

 

  1. וויסקי הכי ארץ- ישראלי שיש

בעשור האחרון קמו מזקקות ויסקי שונות בארץ שלכל מזקקה מאפיינים ישראליים ייחודים משלה. בתערוכת העשור של "וויסקי ישראל" יוצגו מזקקות מקומיות שונות. אחת מבניהן היא מזקקת רוח אשר נוסדה מתוך שילוב של אהבת הוויסקי עם חיבור עמוק לרוח עם ישראל. מקימי המזקקה מאמינים כי זה אינו רק וויסקי, אלא יצירת אמנות של ממש, שמשקפת את מסע העלייה של היזמים והמשפחה מאמריקה לישראל, ואת התרבות היהודית שהשפיעה רבות על תעשיית הוויסקי בעולם.

 

  1. המזקקה הראשונה והגדולה בישראל

מזקקת Milk and Honey ובתרגום לעברית: חלב ודבש, זוהי מזקקת הוויסקי סינגל מאלט הראשונה והגדולה בישראל. היא ממוקמת בתל אביב ומייצרת וויסקי במגוון טעמים ונינוחות וגרפה מעל עשרות פרסים ומדליות ברחבי העולם.

 

  1. וויסקי כשר

ישראל היא אחת מהמדינות המובילות בייצור וויסקי כשר. השוק הכשר מצליח מאוד ומשגשג בגלל הביקוש הרב לכן מזקקות ישראליות שונות מהארץ מייצאות ליהודים ברחבי הגלובוס המעוניינים לשתות וויסקי איכותי וטוב והחשוב ביותר מבחינתם – כשר.

 

  1. האקלים הישראלי: חמשת אזורי יישון מרכזיים בארץ

מזקקת Milk & Honey בחרה ליישן את משקאות הוויסקי שלה בחמישה אזורי יישון בארץ ישראל, כי אין יותר ישראלי מאלו:  ים המלח, תל אביב, הרי ירושלים, אזור הכנרת והמדבר.
האקלים החם והשונה בארץ ישראל גורם לאידוי מהיר יותר של האלכוהול בחביות, מה שמאיץ את תהליך ההבשלה וגורם לוויסקי לאחר יישון של שנים ספורות להידמות לוויסקי בן מעל עשר שנים!

 

  1. לא לאוהבי וויסקי בלבד

בערים הגדולות בישראל, כמו תל אביב וירושלים, צצו בשנים האחרונות מועדוני וויסקי המציעים מבחר רחב של וויסקי מקומי ובינלאומי. גם קהילות אוהבי משקאות ויינות שונים מראים התעניינות בוויסקי הישראלי ובגווניו וטעמיו המיוחדים.

 

  1. שימוש בחביות יין

מספר מזקקות ישראליות משתמשות בחביות יין ישראליות לסיום תהליך ההבשלה, מה שמעניק לוויסקי טעמים וניחוחות ייחודים.

 

  1. אבות המזון בוויסקי

הוויסקי מופק בתהליכי יישון וזיקוק מחומרי הגלם: שעורה, שיפון, תירס וחיטה. השעורה היא המרכיב המרכזי בתהליך והבסיס לסינגל מאלט ולאיכות הוויסקי. במגוון משקאות וויסקי הישראליים נוהגים להשתמש בחיטה מקומית ובהשריה במים מקומיים. מזקקת גולני לדוגמא, אשר ממוקמת ברמת הגולן גאה להשתמש בחיטה ישראלית ובזיקוק מקומי בחבית שהייתה קודם לכן של יקב ישראלי. גם השעורה הגדלה בארץ משומשת עבור חלק מהוויסקי הישראלי.

 

  1. הרוח הנשית בוויסקי

בעולם שנחשב לגברי במיוחד, ישנה נוכחות נשית- ישראלית לא קטנה בכלל. הדוגמא הבולטת היא מזקקת אולגר המציגה גם היא בתערוכת העשור של הוויסקי השנה. מקימת המזקקה המשפחתית שמובילה בעוצמה וברגש את העסק המשפחתי היא אולגה רודשבסקי. המזקקה נמצאת בצפון הארץ והם מפונים מבתיהם. עקב המצב, רודשבסקי מספרת כי הם אינם מייצרים מזה מספר חודשים וימכרו בתערוכה וויסקי משובח שיצרו לפני תחילתה של המלחמה. המשקאות שלהם ייחודים כיוון שהם מפירות מקומיים.

 

  1. במקום להשקיע בכסף, תשקיעו בוויסקי

MyWhisky זוהי החברה הישראלית הראשונה שעוסקת בתחום ההשקעות בוויסקי. חביות הוויסקי להשקעה מבוטחות כיוון שהן משתבחות עם השנים ובעלות פוטנציאל רווחיות גבוה. המשקיעים קונים חביות של וויסקי, מיישנים את הוויסקי (כמו נכס) ואז הערך עולה. MyWhisky מומחים במכירת החבית, בתפעול שוטף ומעקב אחר החבית של כל לקוח ודואגים לכל התהליך מא' ועד ת'.

 

  1. לקראת החגים: תערוכת העשור של "וויסקי ישראל" באקספו תל אביב

מדי שנה מתקיימת התערוכה המסורתית של הוויסקי ומושכת אליה מומחים ומבקרים מהארץ ומהעולם. השנה התערוכה מתקיימת בסמוך לחגי תשרי על מנת לאפשר לאלו המעוניינים לקנות מתנות יוקרתיות וחגיגיות במיוחד לבני המשפחה או חברים. דווקא השנה תערוכת העשור של הוויסקי שמה דגש על אירוח מזקקות מקומיות בעלות אופי מיוחד על מנת לנסות ולתמוך בעסקים ישראליים בתקופה מורכבת זו.

 

לקראת החגים, תערוכת העשור בישראל של המותג הבינלאומי "וויסקי לייב", באקספו תל אביב