כותרות אחרונות
Search

אסטרטגיה עסקית ליצירת עסק מצליח

אסטרטגיה עסקית – צילום: pixabay

 

אסטרטגיה עסקית ליצירת עסק מצליח

בשעה טובה הקמתם עסק. אתם חולמים על הרגע הזה כבר שנים רבות, רוצים לראות את עצמכם במקום אחר בחיים ויודעים שיש לכם את הכישורים הנדרשים להקמת עסק. מה עכשיו? עם מי מתייעצים לגבי השלבים ההמשכיים של העסק שלכם?

 

מיתוג, שיווק, ניהול, סחורה ולקוחות, כל אלו יכולים להיות מבלבלים מאד ועוד לא הגענו לשלב הבירוקרטי וההתעסקות עם המסים. רבים מבעלי העסקים מוצאים כי ההתמודדות בפועל מאתגרת וקשה הרבה יותר ממה שהיה נדמה בתחילת הדרך ואפילו לפני שהתחלתם. אבל עכשיו כשאתם הולכים בדרך, לפעמים קשה ואף כמעט בלתי אפשרי לראות את המטרה ואת הדרך אליה.

מה עושים? מגבשים אסטרטגיה עסקית

גיבוש אסטרטגיה עסקית הינה בין השלבים הראשונים והחשובים ביותר הנדרשים מבעל עסק בתחילת דרכו. למעשה, אסטרטגיה עסקית הינה שלב חיוני גם בהמשך ההתפתחות של בעל עסק, כאשר הוא בוחר להפוך את העסק שלו למתקדם יותר, כאשר הוא בוחר לעבוד עם קהל לקוחות חדש או שהוא מעוניין לפתוח בטקטיקה חדשה ולפנות אל לקוחות שעמם לא התנסה קודם לכן.

הבחירה באסטרטגיה עסקית היא אינה בחירה שרירותית. היא מחייבת אותנו לבחון היטב את המטרות שלנו ולא פחות חשוב מכך – להפוך אותן לאבני הדרך בהתפתחות שלנו. המשמעות של הדבר היא כי עלינו להחליט על המטרות שחשובות לנו ועל האופנים בהם עלינו להגיע אל מטרות אלו.

 

אסטרטגיה עסקית – צילום: pixabay

 

האסטרטגיה העסקית כוללת הגדרה של ערכים עסקיים של החברה, הלקוחות המועדפים ובהתבסס על אלו – החלטה על הדרכים בהם הארגון יפעל, האופנים בהם הוא יתקיים בשיתוף פעולה עם הגורמים הסביבתיים, כיצד הארגון ישווק את עצמו וכיצד יגיע ללקוחות חדשים, כיצד יש למתג את בית העסק ואת האופן בו הוא יגדל.

אסטרטגיה עסקית כוללת תכנון עתידי של הדברים, לרבות אופני התפתחות של בית העסק, סכומי כסף רצויים להשקעה, אופני ההתפלגות הרצויים של סכומי הכסף הדרושים, אפיקי השקעה, מקורות מימון, תכניות עתידיות של הארגון לרבעון הקרוב, לחציון, לשנה ואולי אף לשנה הבאה, כל זאת בתלות בהגדרות של הארגון ובמטרות שלו.

כל אחת ממטרות הארגון הינה בין האמצעים החשובים ביותר אותם יש להגדיר באמצעות האסטרטגיה השיווקית. האסטרטגיה השיווקית תכלול היבטים שונים של הדרכים בהן יש להשיג את מטרות הארגון ותתייחס לכל אספקט ועולם בנפרד ובפני עצמו, וכמו כן בהמשך תוך שילוב האספקטים האחרים של הארגון.

חשוב לערוך ולתכנן אסטרטגיה עסקית עם אדם המנוסה בכך שזוהי ההכשרה שלו והוא יכול לצלוח את כל הנתונים והפרטים הרלוונטיים לבית העסק. באופן זה יהיה קל הרבה יותר לקבל תמונה מלאה של האסטרטגיה העסקית הרצויה וכן של השלבים השונים שיש לעבור בדרך ליישומה, לרבות המשאבים הנדרשים לשימוש כדי להשיג את המטרה. בשילוב איש מקצוע יהיה קל הרבה יותר להגדיר את המטרות ואת האופנים בהם יש להשיג מטרות אלו.