כותרות אחרונות
Search

איך הפך סגנון ה- "קאט כריס" לדבר הכי לוהט בסצנת איפור העיניים? באדיבות: ירין שחף

 

 

י ו פ י!

איך הפך סגנון  ה- "קאט כריס"  לדבר הכי לוהט בסצנת איפור העיניים? 

ירין שחף, מסביר איך לאמץ בלי להתאמץ?

 

הטרנד הכי חם בסצנת האיפור היא  שיטת "קאט קריס" המחלקת או אם תרצו 'חותכת' את אזור האיפור שמעל העין.  ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות  מסביר: גלגל העין מאופר כולו בגוון אחד מלא (בד"כ בצללית לבנה או בצבע בהיר אחר) בעוד שהחלק שמעליו, עד לשערות הגבה מאופר בגוון כהה יותר. התוצאה: קונטרסט שיוצר דרמה ובעיקר אשליה אופטית של עין גדולה יותר, מאחר והצללית הלבנה 'מתחברת' עם הלבן שבעיניים, ובכך 'מגדילה' את שטחה.

 

היתרון הגדול: השיטה מתאימה כמעט לכל עין (להוציא עיניים בולטות במיוחד). התוצאה הסופית מפתיעה ומרשימה במיוחד, מאחר ומדובר בהדגשת קו הקפל הטבעי של העין ע"י יצירת גוונים ניגודיים.

 

איפור: איפור ירין שחף – צילום: בן לאון

 

להדגיש את קו הקפל:

ירין שחף: "לא משנה מה צורת העיניים שלך. המראה הסופי עשוי להשתנות מאשה לאשה, מאחר וקו הקפל נופל אצל כל אחת באזור שונה. (בעלות עפעף שקוע במיוחד שאצלן קו הקפל כמעט בלתי נראה, אוהבות להרים את הפינות עם אייליינר שפיצי לכיוון הרכות, ובכך יוצרות אפקט כנף מורם). אם העפעפיים שלך שקועים במיוחד, ניתן לזייף את קו הקפל וליצור קו הפרדה חדש, ולאחר מכן להמשיך לאפר את העין תוך התייחסות ל'אנטומיה' החדשה, ועל פי הקו החדש שהוגדר."

 

עייני במבי:

 ירין שחף : הרעיון הוא להתאפר על פי האנטומיה הטבעית, ומצד שני ליצור מראה של עפעף בולט ועצם גבה נפרדת, בעזרת הדגשה את קו הקפל. Cut crease היא מונח טכני לאשליה אופטית לעיניים גדולות, כאשר קו הכפל יוצר הפרדה דרמטית בין גוון בהיר לכהה, וכך גורם לעיניים להיראות גדולות ובולטות כמו עיני במבי.

 

איפור: איפור ירין שחף – צילום: בן לאון

 

פעמיים יופי:

אם יש טכניקת איפור המחלקת את עולם היופי לשניים, זו טכניקת ה-קאט קריס. שיטה גרפית שבה מעניקים ״חיתוך״ חד לקו הקפל של העין. הסגנון  פרץ לחיינו לפני כשנתיים עי משפיעניות רשת, שהעלו תמונות שלהן עם המראה החדש, ואלה אט אט זלגו אל חובבות האיפור. גם אמני איפור גדולים בעולם אוהבים את דרך העבודה המודגשת והדרמטית. המאפרים הכי בולטים, שסגנון העבודה שלהם מזוהה עם טכניקה הזו, הם המאפרים מברזיל.

 

גרסת הלייט:

ניתן להתאפר בשיטה זו, בגרסה מתונה יותר ונגישה יותר, היא לאפר את קפל העין בצללית כהה ,ואח"כ לקחת מכחול חד עם מייק אפ סמיך, ובעצם ״למחוק״ את האיפור שישב על העפעף.