כותרות אחרונות
Search

איך בוחרים ילקוט לילדים

צילום: shutterstock.

 

איך בוחרים ילקוט לילדים

שנת הלימודים נפתחת ודורשת התארגנות רבה. מחברות, עפרונות, קלמרים, ספרים, תיקי אוכל וילקוט כדי לשים את הכל בפנים. אבל איך תדעו כיצד לבחור את התיק המתאים? כל היצרנים מעצבים את התיקים בשלל גימיקים, מבטיחים שהתיק שלהם הכי קל, הכי טוב והכי פונקציונאלי. אז מי באמת עומד בהבטחות? צרפנו עבורכם את הפרמטרים העיקריים אותם מומלץ לבחון לפני ביצוע הרכישה:

  1. התאמה לילד – ילקוט שמתאים לילד אחד לא בהכרח יתאים לילד אחר. לכן, כדי לבחור את התיק הנכון על הילד להתלוות אליכם לרכישת הילקוט. רק כך תוכלו להבין מה נכון עבורו ומה מתאים לגילו ולגודל שלו.
  2. גודל הילקוט – חשוב שהתיק יהיה אורטופדי קודם כל ורק כשהילד ישים את הילקוט על כתפיו תוכלו להבין אם גודל התיק פרופורציונאלי למידותי. התיק אמור להתחיל בכתפיים ולא לעבור אותם, בנוסף על הילקוט להסתיים לפני אזור עצם הזנב כדי לא ליצור לחץ.
  3. רצועות – הרצועות צריכות להיות מרופדות ולחלק את העומס כדי שהילד לא יחוש לחץ על כתפיו. רוחב מינימלי של רצועות הילקוט צריכות לעמוד על 3 סנטימטרים. חשוב שיהיה ניתן לקצר אותם ולהאריך כדי להתאים את מנח התיק למידות הילד.
  4. משקל התיק – ההמלצה היא שמשקל התיק לא יעלה על 15% ממשקל גופו של הילד. לכן חשוב שהתיק עצמו יהיה קל משקל במיוחד בהנחה ששמים בו ספרים מחברות ואביזרי כתיבה ששוקלים כמה קילוגרמים.
  5. חלוקת תאים – תאים קטנים וגדולים מאפשרים ליצור סדר וארגון בתיק ומאפשרים לילד לאתר כל פריט בקלות. התאים גם מאפשרים לבצע חלוקה נכונה של המשקל כדי שהעומס לא יהיה רק באזור אחד ויצור לחץ נקודתי.
  6. תיק טרולי או תיק גב – שאלת השאלות ואין עליה תשובה חד משמעית. תיק טרולי מקל על נשיאת התיק ומפחית את העומס על הגב אך הוא גם גורם למעמסה כאשר נדרשים לעלות מדרגות או להתנייד בימים גשומים. מרבית התיקים כיום מגיעים בצורה משולבת של טרולי עם רצועות גב. יש ללמד את הילד כיצד לשאת את התיק בכל אחת מהאפשרויות בצורה נכונה.

 

צילום: shutterstock.

 

תיק בית ספר לילדים אינו סתם תיק. הוא מכיל בתוכו את כל מה שילדכם זקוק לו במהלך היום יום בבית הספר. לכן, חשוב להדריך את הילד איך נכון לחלק את הספרים והמחברות כדי שהוא יצליח לאתר כל דבר בקלות. איך להדק את הרצועות סביב הכתפיים כדי למנוע כיפוף של הגב,  ואיך לאכסן את האוכל בצורה אסתטית ומבלי ללכלך את ספרי הלימוד.