כותרות אחרונות
Search

אות הלוחם בפשיעה החקלאית הוענק לגיא ורון כתב חברת החדשות 12!

מנכ"ל הוועידה חיים אלוש מעניק את האות לעיתונאי גיא ורון  צילום: יח"צ ועידת ישראל חקלאות

 

אות הלוחם בפשיעה החקלאית הוענק לגיא ורון כתב חברת החדשות 12!

אותר 'הלוחם בפשיעה החקלאית' הוענק במסגרת וועידת ישראל לחקלאות לכתב חדשות 12, גיא ורון בטקס חגיגי שהתקיים במסגרת הוועידה במעלה החמישה.

 

ורון, משמש ככתב חברת החדשות ערוץ  12 מזה 11 שנים במהלכם אמון על הסיקור של הגזרה הצפונית, אירועים ביטחוניים, מאבקים חברתיים וכלכליים, סוגיות פריפריאליות, חקלאות ובמהלך השנים האחרונות סיקר באופן נרחב ומעמיק את תופעת הפשיעה החקלאית וטרור הפרוטקשן  בגליל. ורון הוא הראשון לדווח על אירועים רבים שמתרחבים בצפון ובכך הצליח להביא ליידי הכרה של מקבלי ההחלטות וכלל תושבי מדינת ישראל בבעיית הטרור החקלאי, מה שהביא להכנת תוכניות פעולה מצד המדינה.

 

וועדה מיוחדת מטעם ועידת ישראל לחקלאות בחרה להעניק את האות המיוחד לורון על פעילותו הרבה בסוגייה זו.

 

מנכ"ל הוועידה חיים אלוש: "גיא ורון הוכיח בנחישות רבה ובאומץ הראוי להערכה כי העבודה העיתונאית היא נר לרגליו, בפעילותו הנחושה שם את הסוגייה שפוגעת בכל כך הרבה חקלאים ולאחרונה גם בבעלי עסקים, על סדר היום הציבורי והוביל לשינוי מהותי ביחס המדינה לסוגיית הטרור החקלאי. בשם ועדת הבחינה של וועידת ישראל לחקלאות ובשם כלל חקלאי ישראל אני מודה לו על כך!".

 

מנכ"ל הוועידה חיים אלוש מעניק את האות לעיתונאי גיא ורון  צילום: יח"צ ועידת ישראל חקלאות

 

רגע לאחר קבלת האות, במסגרת וועידת ישראל לחקלאות קיים העיתונאי ורון ראיון 'אחד על אחד' עם השר לביטחון פנים עומר בר לב שם אמר השר: יש קשר, פשיעה חקלאית חלק מהפרוטקשן וחלקה נובע מ'אלק' חברות שמירה" אמר השר,  במהלך שנת 2022 נבצע מהלכים משמעותיים לשינוי המצב. להיות מודאג זה לא תוכנית עבודה, תכנית העבודה שלנו  זה להעביר חקיקה שכל האחריות על חברות השמירה פיקוח ואכיפה יעבור למשרד שלנו במשרד המשפטים עסק בזה אדם אחד אצלנו יעסקו בכך 7 אנשים זה חלק מהתהליך".

 

אחד התהליכים הינו תוספת כ"א, על כך אמר השר: "נכון, צריך יותר כ"א אבל השמיכה קצרה והתקציב מוגבל קיבלנו תוספת של מיליארד ורבע ₪ להתמודדות עם הפשיעה, אני יכול לומר שראש הממשלה אמר שאם נצטרך עוד-הדלת שלו פתוחה זה עוד יעמוד במבחן. אני חושב שנצטרך עוד אבל בשביל להוכיח שיש צורך קודם נממש את מה שקיבלנו, לא פשוט לגייס 800 איש למשטרת ישראל, זה לוקח חודשים".

 

על הקושי ביצירת הרתעה בעידן בו גם העצורים יוצאים בענישה קלה אם בכלל אמר השר: "בסופו -של דבר הרתעה מגיעה מהרגליים ולכן רק אם נשלים את התהליך נתפוס את הנאשם נגיש כתב אישום הוא יורשע ויקבל עונש מרתיע אפשר להתחיל לבנות הרתעה, אנחנו עוסקים בכל הדברים האלו, אני מניח שזה ייקח זמן אבל ההרתעה תושג בעבודה קשה"